Jump to content

Goedkopebootverzekering.nl


Zoutwater-slurpie

Recommended Posts

Herrieschopper.....:9616:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 331
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • NEANDERTHALER

    74

  • Skippy

    22

  • DannyE

    20

  • Jeanke

    19

Top Posters In This Topic

Posted Images

54 minuten geleden zei Typex:

Storm in een glas water.

Had idd te maken met de vorige boot, dus toch weer lekker verzekerd.

 

Wat een commotie weer :biggrin:

:whack:

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

als je bij hiemstra een uitgebreid dekking hebt met trailer, ben je dan verzekerd onderweg naar bestemming? ongeluk met auto en trailer waarvan schade of total loss van boot wordt gedekt en boot wordt onderweg gestolen terwijl je ligt te maffen, of de eten ergens? ik heb wel een gekeurde disselslot, maar nog geen wiel klem, deze moet volgens mij wel.

Ik had het via mail gestuurd en kreeg als antwoord hier zijn de voorwaardes in een pdf, maar ben er niet echt slimmer van geworden. Hiervoor was mij trailer niet verzekerd en stelde de vraag en nu hebben zijn mijn trailer erbij verzekerd...

 

iemand een idee??

Link to comment
Share on other sites

ik moet mijn trailer met 2 scm goedgekeurde sloten op slot zetten dus een wielklem en een disselslot.

tijdens het rijden valt die onder de verzekering van de auto bij het overnachten is het de bootverzekering.

let ook op dat je een groenekaart nodig heb voor je boottrailer deze kan je bij je autoverzekering opvragen.

veder is het wel belangrijk dat je het bij je verzekering op papier heb hoe die verzekerd is bovenstaand is zoals het bij mij geregeld is.

Link to comment
Share on other sites

Trailer wordt apart verzekerd, komt echter wel bij je polis van de boot op te staan, voor de rest staat het wel ergens op dit forum geschreven. Aparte Groene kaart en een SCM goedgekeurd disselslot en dito wielklem als er wordt overnacht waarbij de boot buiten staat. Tijdens korte stops volstaat een koppelingslot. Dit koppelingsslot mag in Duitsland tijdens het rijden niet gemonteerd zijn, om zo te voorkomen dat bij een ongeval je trailer niet losgekoppeld kan worden. Hou er ook rekening mee dat je bij een in het water liggende boot, deze ook `s nachts op slot legt met een SCM goedgekeurd slot en staaldraad/ketting. Wordt een beetje ingewikkeld bij het aanleggen aan een boei, daar zul je formeel 2 gekeurde sloten voor nodig zijn, een aan de boot en een aan de boei.

Ook je buitenboordmotor dient te zijn v.v. een SCM goedgekeurd slot. Of dit ook voor een motorlift opgaat vind ik nergens terug.

Al met al was ik de eerste keer meer dan € 300,00 kwijt aan sloten enkel en alleen om aan de verzekeringsvoorwaarden te kunnen voldoen. Ben sinds kort met een boot bij ASR (voorheen de Europeesche) verzekerd en met de andere boot overgestapt van ASR naar NN, na wijziging van de motorisering scheelde het op jaarbasis een jaarpremie !!! aan premie wat ik extra zou moeten gaan betalen bij ASR

Link to comment
Share on other sites

46 minuten geleden zei viev:

 tijdens het rijden valt die onder de verzekering van de auto bij het overnachten is het de bootverzekering.

 

mijn auto is all risk verzekerd(in België omnium)  en de trailer is zowel via de auto verzekering als nu(sinds vandaag) via de boot verzekering verzekerd, als ik een ongeluk krijg met de auto en de boot is total loss, bij wie ben ik dan verzekerd (stel voor dat ik niet bij allebei verzekerd ben) en wordt de boot gedekt? 

29 minuten geleden zei Christiaan:

 Hou er ook rekening mee dat je bij een in het water liggende boot, deze ook `s nachts op slot legt met een SCM goedgekeurd slot en staaldraad/ketting. Wordt een beetje ingewikkeld bij het aanleggen aan een boei, daar zul je formeel 2 gekeurde sloten voor nodig zijn, een aan de boot en een aan de boei.



Goed om te weten van Duitsland, dat wist ik nog niet. Vorige weekend lag mijn boot 3 dagen in het water en er was nergens om een slot aan te koppelen, hoe gaat dit dan te werk? 

 

man man man, wat een geregel allemaal.

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Goed polisvoorwaarden lezen, je vergelijkt nu alleen prijzen. :biggrin:

Link to comment
Share on other sites

Heb je per ongeluk je Lego boot opgegeven bij fbto? 9,- kan niet kloppen in mijn beleving. 

Link to comment
Share on other sites

Zal 90 euro zijn, 9 euro verzeker je nog geen schaamluis voor. :biggrin:

Link to comment
Share on other sites

Idd, moet wel de wa en extra optie bij elkaar optellen.

Kom ik op 22 per maand uit. Nog steeds een erg groot verschil.

 

Screenshot_20210921-223634_Chrome.jpg

Link to comment
Share on other sites

Idd, ik heb ook een berekening gedaan voor de quiksilver,  alleen welk model boot kies jij ?

ik deed ook een multihull en open toerboot, duurste was ik uit met multihull 34 euro per maand, open toerboot 22 euro,  heb ik alles aangevinkt kwa verzekering  ...

 

 

Screenshot_20210921-232331_Samsung Internet.jpg

Screenshot_20210921-232146_Samsung Internet.jpg

Link to comment
Share on other sites

Rubberboot heb ik gepakt, os officieel een rib maar die optie was er niet

Link to comment
Share on other sites

Gewoon Hiemstra even bellen en kun je samen de premie opzetten uitrekenen. Dit werkt beter dan de site😊

Link to comment
Share on other sites

Nou bij ons geen verschil Danny... betalen nu 3x zoveel als de galia, waarde practisch zelfde , alleen meer pk 115---200

Link to comment
Share on other sites

Rubberboot is een algemeen gehanteerd begrip, ook als het een rib is. Als jij met tussenpersonen gaat bellen, vraag hen dan ook gelijk bij welke maatschappij zij je boot onder willen gaan brengen, de hoogte van de premie is n.l. afhankelijk van het verdienmodel van de tussenpersoon, m.a.w. wat wil deze er aan verdienen, waardoor er grote verschillen kunnen ontstaan tussen de hoogte van de premie bij dezelfde boot en dezelfde verzekeringsvoorwaarden met andere tussenpersonen. 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...