Jump to content

Goedkopebootverzekering.nl


Zoutwater-slurpie

Recommended Posts

Goedkopebootverzekering.nl is een initiatief van Johan Hiemstra, alias Zoutwater-slurpie, van Hiemstra Financiële Diensten. Bij Hiemstra kunt u terecht voor al uw financiële zaken, zowel privé als zakelijk. Onze kantoren zijn gevestigd in Franeker en St. Annaparochie. Meer informatie is verkrijgbaar op www.hiemstrafd.nl.

Als fervent watersporter heeft Johan Hiemstra de site Goedkopebootverzekering.nl in het leven geroepen. Op deze site kunt u snel en gemakkelijk online een voordelige en complete bootverzekering afsluiten. Voor vragen staat het team van Hiemstra Financiële Diensten tot uw beschikking. Zo heeft u het gemak van een online verzekering en de service van een verzekeringsadviseur in één. En dat allemaal voor een scherpe prijs.

Nog geen 6 schadevrije jaren? Bel dan naar 0517-390022.

Kijk op www.goedkopebootverzekering.nl

Voor directe vragen aan johan of alex,

> Kantoor Franeker (bezoekadres):
Kleijenburg 2
8801 KN FRANEKER
Tel: 0517-390 022
Fax: 0517-393 262
E-mail: info@hiemstrafd.nl

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 331
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • NEANDERTHALER

    74

  • Skippy

    22

  • DannyE

    20

  • Jeanke

    19

Top Posters In This Topic

Posted Images

dit geeft te denken :smiley:

Link to comment
Share on other sites

Nix, johan staat achter ze product en is perfect ook met afwerking van schades, en je bent echt verzekerd, niet jamaar dat zit er niet in polissen.

Link to comment
Share on other sites

Vanaf 12juni zit ik ook bij Hiemstra, goede service aan de telefoon. Alles netjes voor elkaar nu. Ben er blij mee!

Link to comment
Share on other sites

Ik zit er ook al een tijdje bij en ben erg tevreden over de dekking, service en prijs :duim:

Link to comment
Share on other sites

dat is ook niet wat ik bedoel gij zwartgallig baardig monster ! :boxing:

Nix, johan staat achter ze product en is perfect ook met afwerking van schades, en je bent echt verzekerd, niet jamaar dat zit er niet in polissen.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Vorige week mn belgische verzekering stopgezet, vandaag aangesloten bij Johan!

Link to comment
Share on other sites

Vorige week mn belgische verzekering stopgezet, vandaag aangesloten bij Johan!

En wat zijn de voordelen op een rijtje?

% goedkoper?

beter verzekerd?

Link to comment
Share on other sites

Beiden :yes_new:

Link to comment
Share on other sites

Wel, op mijn ex verzekering is johan 15% goedkoper wetende dat mn forfait met de helft verminderd is

Beter verzekerd is hier niet van toepassing want zit bij dezelfde maatschappij

Kortom: ex verzekering stak meer in eigen zak

Link to comment
Share on other sites

Moge allen,

in mijn geval 20% goedkoper per maand tov ANWB.

ANWB had ook de Europa dekking opgezegd omdat volgens hun onderzoek de meeste mensen toch niet over de grens komen met hun boot. Die moest er dan apart weer bij.

Verder vond ik de kleine lettertjes bij de ANWB niet echt duidelijk. Je leest er makkelijk overheen.... tot het mis is dan weten ze me waarschijnlijk in perfect NL uit te leggen dat ik daar toch niet voor verzekerd ben.

Bij Hiemstra gewoon een duidelijk contract wat ook bij de boot makkelijk te voeren is en wat voor een buitenlandse ambtenaar ook is te begrijpen plus bijlage voor Italie. Iets wat ik bij de ANWB nooit heb gehad.

Het is dus niet alleen maar kosten, maar ook gevoel wat je bij een aangekocht product hebt :duim:

groet,

marcel

Link to comment
Share on other sites

Top reactie Marcel zo had ik het dus ook bij johan een jaar of zes terug. :biggrin:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

ik heb 6 jaar geleden ook verzekering voor mijn boot afgesloten bij Johan, schilde 300,- !! nog steeds blij mee

Link to comment
Share on other sites

Ik heb het eens vergeleken met m'n ANWB verzekering. ANWB is goedkoper in mijn geval. Voorwaarden zijn hetzelfde...

Link to comment
Share on other sites

met volledige allrisk eigen fouten moter schade trailer bijboot geen eigen risico geen aftrek oud voor nieuw, kan het me niet voorstellen.

Link to comment
Share on other sites

Ikkwam 2 euro goedkoper uit Ron. Per maand

Had verwacht wel flink te besparen

Link to comment
Share on other sites

met volledige allrisk eigen fouten moter schade trailer bijboot geen eigen risico geen aftrek oud voor nieuw, kan het me niet voorstellen.

En toch is 't zo.

Link to comment
Share on other sites

En toch is 't zo.

Idem, ten minste ik neem aan dat zijn kosten calculator correct werkt :wink:

Link to comment
Share on other sites

Hmm.... ik kom zelfs duurder uit...
ok, in eerste instantie goedkoper, maar dan moet je er nog 21% belasting bijtellen, dan kom ik dus duurder uit.

Ik ben momenteel verzekerd bij Intrasurance, en hun vergoeden ook eigen schade, en geen oud/nieuw gedoe.

Vorig jaar scheur in staartstuk, volledig vergoed gekregen.

Link to comment
Share on other sites

Mooi om hier boven te lezen dat klanten tevreden zijn met ons. Bedankt daar voor.

Wij komen veel prijsverschillen tegen met vergelijkingen en daar zitten regelmatig grote uitschieters bij.

Natuurlijk zijn er ook klanten bij die niets kunnen besparen of in sommige gevallen iets goedkoper uitkomen. Die kunnen we dan op prijs niet helpen.

Wat wij daarnaast nog wel bieden, is persoonlijke service(ook bij schade) en goede voorwaarden.

We hadden de site in de lucht gehangen omdat klanten soms zelf even willen rekenen met verschillende boten die zij willen kopen op een moment die hun het beste uitkomt. We hadden niet gedacht dat er zoveel verzekeringen werden gesloten via de site en daarom komt onze vernieuwde site binnenkort online.

Gratis zit er onder andere in onze dekking,

Drie jaar aanschafwaarde garantie.

Eigen gebrek motor tot 10 jaar meeverzekerd.

Ongevallen-opvarende verzekering.

Verhaalsrechtsbijstand service na schade.

Inboedel meeverzekerd tot 20% van de verzekerde waarde.

Na elk jaar schadevrij varen verlaagt het eigen risico met 20%(tot een minimum van 100,=).

No-claim bescherming na drie opeen volgende schadevrije verzekeringsjaren.

Let even op het volgende,

Den Haag heeft altijd geld gebrek en hebben daar weer iets op gevonden en wel het volgende.

Per 1 januari 2013 is de assurantie belasting op o.a. bootverzekeringen van 9,7% naar 21% verhoogd.

Zodra je polis weer voor een jaar ingaat, gaat je premie automatisch door bovenstaande omhoog.

Hou bij het vergelijken er wel rekening mee dat je oude polis ook naar 21% gaat. Onze berekeningen staan op 21%.

Natuurlijk hopen wij dat niemand schade krijgt(of diefstal) en dat we met ons allen veel vaarplezier mogen beleven.

Groeten van het team en slurpie(johan).

Link to comment
Share on other sites

Hallo Johan,

Wat versta je onder eigen gebrek motor?

Groet, Arjen

Link to comment
Share on other sites

Arjan,

Van een eigen gebrek van de voortstuwingsinstallatie

is sprake bij een zodanige minderwaardige

eigenschap van (een onderdeel van) de

voortstuwingsinstallatie dat deze niet functioneert op

een manier die normaal gesproken van (dat

onderdeel van) de voortstuwingsinstallatie mag

worden verwacht. Hetzelfde geldt wanneer de

minderwaardige eigenschap het gevolg is van een

constructie- of een ontwerpfout. Een eigen gebrek als

gedekte schade-oorzaak geldt zolang de betreffende

voortstuwingsinstallatie niet ouder is dan 10 jaar.

Schade als gevolg van een eigen gebrek wordt

vergoed op voorwaarde dat het eigen gebrek niet

bekend was - of redelijkerwijs bekend kon zijn - bij

de verzekeringnemer/belanghebbende(n) en voorts

geen sprake is van een in artikel 4.5 omschreven,

uitgesloten schade.

Omdat dit wel ver gaat, staan hieronder in art. 4.5 een paar uitsluitingen die toch redelijk normaal zijn.

ARTIKEL 4.5

SLIJTAGE EN ANDERE GELEIDELIJK INWERKENDE

OMSTANDIGHEDEN

Deze uitsluiting heeft betrekking op:

– schade bestaande uit de gevolgen van slijtage,

behalve wanneer als direct gevolg van de slijtage

sprake is van brand, ontploffing of aanvaring;

– schade die bestaat uit of het gevolg is van de

(geleidelijke) inwerking van vocht, lucht of een

bodem-, lucht- of waterverontreiniging; deze

uitsluiting geldt niet voor de inwerking van een

plotseling opgetreden bodem-, lucht- of

waterverontreiniging en de verzekerde de

inwerking daarvan op het vaartuig (en op eventuele

andere verzekerde zaken) redelijkerwijs niet heeft

kunnen voorkomen;

– het verteren/aantasten van metaal door

galvanische corrosie of elektrolyse.

Punt 1 slijtage hoor je op te vangen met de beurten, bijv. impeller of v-snaar.

Punt 2 inwerking vocht e.d.. bij een beurt / controle moet bij bijv. een inboard de rubbermanchet naar het staartstuk niet kapot zijn. Als hij tijdens varen kapot gaat, dan is er wel dekking.

Punt 3 verteren / aantasten kun / moet je voorkomen met behandeling(verf of anodes). Spruitstukken moeten ook op advies van de leverancier onderhouden worden.

Het komt er gewoon op neer, goed onderhoudt plegen.

Als je de motor niet goed onderhoudt(kosten besparing?) en daardoor loopt de boel in elkaar, kun je verwachten dat de verzekeraar daar moeilijk over doet. verzekeraar moet wel aantonen dat het daar door komt.

Ik ga niet in op allemaal voorbeelden die er nu kunnen komen omdat je bij een goed antwoord, de zaak helemaal moet kennen en dan ook nog schade expert moet zijn en de daarbij behorende polisvoorwaarden op moet toetsen(doen we natuurlijk wel bij onze eigen klant schade's).

Ik hoop dat je wat wijzer bent geworden Arjan.

Edited by Zoutwater-slurpie
Link to comment
Share on other sites

Hoi Johan,

Ja, duidelijk zo.

Een beetje. Maar ik snap ook dat je niet op allerhande individuele voorbeelden in kan gaan.

Zal ook eens nakijken wat ik nu aan premie betaal.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

ik wil hier toch even op inpikken

sinds m'n laatste vaartocht heb ik een schadegeval aan het staartstuk

aangifte gedaan en binnen de uur positief antwoord naar herstelling en verzekering toe

dit heet ik TOP service met VIP behandeling!!

vele anderen kunnen hier nog een lesje van leren!!

Link to comment
Share on other sites

Ik ben overtuigd. Ik zal mijn nieuwe scheepje ook bij Johan verzekeren:-)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Mooi om hier boven te lezen dat klanten tevreden zijn met ons. Bedankt daar voor.

Wij komen veel prijsverschillen tegen met vergelijkingen en daar zitten regelmatig grote uitschieters bij.

Natuurlijk zijn er ook klanten bij die niets kunnen besparen of in sommige gevallen iets goedkoper uitkomen. Die kunnen we dan op prijs niet helpen.

Wat wij daarnaast nog wel bieden, is persoonlijke service(ook bij schade) en goede voorwaarden.

We hadden de site in de lucht gehangen omdat klanten soms zelf even willen rekenen met verschillende boten die zij willen kopen op een moment die hun het beste uitkomt. We hadden niet gedacht dat er zoveel verzekeringen werden gesloten via de site en daarom komt onze vernieuwde site binnenkort online.

Gratis zit er onder andere in onze dekking,

Drie jaar aanschafwaarde garantie.

Eigen gebrek motor tot 10 jaar meeverzekerd.

Ongevallen-opvarende verzekering.

Verhaalsrechtsbijstand service na schade.

Inboedel meeverzekerd tot 20% van de verzekerde waarde.

Na elk jaar schadevrij varen verlaagt het eigen risico met 20%(tot een minimum van 100,=).

No-claim bescherming na drie opeen volgende schadevrije verzekeringsjaren.

Let even op het volgende,

Den Haag heeft altijd geld gebrek en hebben daar weer iets op gevonden en wel het volgende.

Per 1 januari 2013 is de assurantie belasting op o.a. bootverzekeringen van 9,7% naar 21% verhoogd.

Zodra je polis weer voor een jaar ingaat, gaat je premie automatisch door bovenstaande omhoog.

Hou bij het vergelijken er wel rekening mee dat je oude polis ook naar 21% gaat. Onze berekeningen staan op 21%.

Natuurlijk hopen wij dat niemand schade krijgt(of diefstal) en dat we met ons allen veel vaarplezier mogen beleven.

Groeten van het team en slurpie(johan).

het grootse nadeel is dat je niet anders je verzekering kunt betalen als via incasso. ik wil graag anders betalen maar dit kan niet. volgens intrasurance kan dat niet.

ik heb mijn bankrekening nu geblokt staan namelijk vanwege misbruik van een 2 tal machtigingen waar de bank volgens eigen zeggen niet aan kan doen dan de gehele rekening voor automatische incasso te blokkeren.

Link to comment
Share on other sites

3 minuten geleden verzekering afgesloten..... Top prijs en gelijk 3 schadevrije jaren mogen ingeven. Ondanks dat ik nieuw ben op het water. Top.....!

Link to comment
Share on other sites

net even zitten kijken op de site, ziet er goed uit, Ik heb alleen een vraag:

Hoe wordt de dagwaarde van een zelf gebouwde speedboot vastgesteld?

Link to comment
Share on other sites

Ook mijn probleem is inmiddels opgelost...

Link to comment
Share on other sites

Ah, Hiemstra...Ja die tip heb ik hier ook ooit gekregen. Mijn vorige bootje ruim 3/4 jaar bij hun verzekerd en mijn nieuwe nu ook!

Goeie service/bereikbaarheid en prijzen!

Link to comment
Share on other sites

net even zitten kijken op de site, ziet er goed uit, Ik heb alleen een vraag:

Hoe wordt de dagwaarde van een zelf gebouwde speedboot vastgesteld?

Een zelf bouw boot moet je laten taxeren, voor dat bedrag kun je hem dan ook verzekeren, dan krijg je dat ook terug als hij wordt gejat, even goed in overleg met de taxateur, uren opgeven en dergelijk, als je slim bent laat je dit om het jaar doen, dan houdt je boot zijn waarde en krijg je altijd de goede prijs en nooit de rest dagwaarde.

Taxateur kun je via Johan bestellen, kost uit me hoofd iets van 250 euro voor volledig rapport. :duim:

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Heb mijn schuitje inmiddels ook digitaal aangemeld bij deze verzekering.

Was duurder uit bij vorige. Deze kon opeens ook weer via Delta loyd verzekeren waar ik vroeger ook zat..

Dat hoeft niet meer...

Heb nu mijn vertrouwen op Johan gezet. :cool:

Link to comment
Share on other sites

Helemaal goed geregeld. :duim:

Dit is prima uitgedacht en opgezet met kennis van zaken.

Heb na invulling van mijn gegevens binnen 1 dag alle papieren in huis.

Zelf gelijk al een international certificaat voor verzekering en ook nog apart voor Italie.

Dat moest ik in het verleden altijd apart aanvragen.

Link to comment
Share on other sites

Jup , ik kreeg hem ook altijd in Italiaans, heb klacht ingediend wil hem in Engels..... en ja hoor elk jaar 4 stuks in spagettie taal en in engels :biggrin:

Link to comment
Share on other sites

Aangezien ik een nieuw bootje heb gekocht, ook maar eens kijken naar de verzekering.

Op de site het standaardformulier ingevuld en er komt een 50% goedkopere premie uit dan dat ik mijn huidige zou laten aanpassen voor de nieuwe boot. Tevens is dan ook nog eens 20 mijl kustwater meeverzekerd, wat bij mijn huidige verzekering niet zo is (tot aan kustlijn).

Ook het eigen risico is 250 i.p.v. de 500 die ik nu heb.

Als mijn kenteken binnen is weet ik wel waar ik mijn verzekering ga afsluiten.

Edited by scubaqua
Link to comment
Share on other sites

Kan ook zonder kenteken hoor. Dat geef je later door. Nu is je boot onverzekerd... Geen fijn gevoel, lijkt me.

Edited by Danneman
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ook maar aangemeld, ben hetzelfde kwijt als bij mijn vorige alleen WA

Link to comment
Share on other sites

Hmm johan doet goed zaken via het forum..... :smiley: ...ooooooh johaaaaan....... :cool:

Link to comment
Share on other sites

Hmm johan doet goed zaken via het forum..... :smiley: ...ooooooh johaaaaan....... :cool:

Vanavond ook eens kijken ... Heb alvast mijn ex-verzekeraar vorige maand niet betaald. :blush:

Link to comment
Share on other sites

mijn bootje is ook nog niet verzekerd , zal over 3 weekjes ook is gaan kijken als ik weer thuis ben

Link to comment
Share on other sites

Niet verzekerd, :sFi_slapfight::sFi_slapfight: , let wel zonder verzekering gene toegang op meetings eej... :tongue2:

Link to comment
Share on other sites

maar voor die tyd is het echt wel geregeld met johan

Link to comment
Share on other sites

Psies Lex.. :biggrin:

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Vanavond ook eens kijken ... Heb alvast mijn ex-verzekeraar vorige maand niet betaald. :blush:

Van mijn ex-'basis'-verzekering in België aan € 351,10 :huh: naar een uitgebreide verzekering bij Johan aan € 222,72 :happy:

Met die € 128,- kunnen we de benzinetank eens (driekwart-)vol doen ! :duim:

Service is ook super: bij mijn vorige verzekering moest ik jaarlijks zagen om dat groen papierke toegestuurd te krijgen. Hier lag 's anderdaags een halve boek in mijn mailbox :yes_new: .

Hopelijk heb ik die papierkes nooit nodig. :10604:

Bedankt ! ! ! Snelle en prima service aan een leuke prijs :duim:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...