Jump to content

Goedkopebootverzekering.nl


Zoutwater-slurpie

Recommended Posts

Ik kreeg na nieuwjaar een antwoord van Alex dat er voor mijn geval niets veranderd omdat mijn verzekering nogal wat 'speciaaltjes' heeft. Ik ben nu verzekerd met mijn boot tijdens de bouw, op mijn vraag over wat er gaat gebeuren als de boot verzekerd gaat worden als hij klaar is, ook geen antwoord. 

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 331
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • NEANDERTHALER

    74

  • Skippy

    22

  • DannyE

    20

  • Jeanke

    19

Top Posters In This Topic

Posted Images

Heeft er al iemand een reactie?

 

helaas laatste contact al weer 3 weken geleden betaal nu al 2 maanden teveel premie. Tevens nog geen uitsluitsel over de voorwaarden in de polis die bij de Europeesche minder (lees slechter) zijn dan bij Delta Lloyd. Ben benieuwd hoe dit gaat aflopen!!!!!

Link to comment
Share on other sites

Ik heb op 11 januari al bericht gehad.

Heb ook niet zo'n speciaal geval.

Ben nu verzekerd via Unigarant.

De premie is wel met 20% omhoog gegaan.

Link to comment
Share on other sites

Ik was bij de watersportverzekeraar(.be, maar is een NL bedrijf), kreeg een mail dat alles omgegooid werd, maar er zou niets veranderd worden.
Heb daarop 3 mails verstuurd (bemiddelaar) en nooit iets terug gehoord, ik lag nog in het water, dus vond dat zeer belangrijk!. (ik mailde met de vraag waar ik mijn polis kon raadplegen)

Daarna dacht ik slim te zijn en ook over te stappen naar de hofleverancier van dit forum qua verzekeringen, en die antwoordde wel.

Alleen was de premie met dezelfde voorwaarden die ik had iets meer dan 50% duurder ....

Toen een beetje gaan googlen en ga denk ik (tot nu toe) gewoon naar de anwb, daar zit ik voor hetzelfde geld, als dat ik voorheen zat voor mijn bootje (net geen 100 euro met rechtsbijstand en opvarenden verzekering)
 

Edited by vinTage
Link to comment
Share on other sites

helaas laatste contact al weer 3 weken geleden betaal nu al 2 maanden teveel premie. Tevens nog geen uitsluitsel over de voorwaarden in de polis die bij de Europeesche minder (lees slechter) zijn dan bij Delta Lloyd. Ben benieuwd hoe dit gaat aflopen!!!!!

wat ik raar vind is dat dit de hofleverancier is van het forum. Duidelijkheid of een vorm van een reactie zou je toch mogen verwachten.

ik ga ervan uit dat neanderthaler al contact heeft gezocht, maar dit is geen goede reclame...

 

Link to comment
Share on other sites

Johan is 24 december voor het laatst op het forum geweest.

Wat er aan de hand is weet ik niet, wellicht is er een verklaring voor, kan ie niet inloggen of wat dan ook, maar deze stroom berichten gaat niets helpen, hij ziet ze niet...  :blush: 


Op andere plekken op internet is ie wel actief, hij leeft dus en z'n internet werkt. Mail/bel 'm zou ik zeggen :duim:  

Link to comment
Share on other sites

Inmiddels ook de factuur gehad en ja hoor, 36% duurder :blush:

Middels het contractnummer ga ik ervan uit dat het nog steeds onder dezelfde voorwaarde bij Delta Lloyd is, maar ik haal het er anders niet uit. Geen polis of zo.

En mailen/ bellen is een prima optie Rob, maar aan de andere (en van de andere-) kant kan het ook netjes toch?

Edited by Leo
Link to comment
Share on other sites

Vanmiddag maar weer eens gebeld! Persoon die ik nodig heb is bezig maar belt terug. Helaas zit nu 4,5 uur later nog te wachten op een belletje.

Daarom maar eens gebeld met een andere verzekeraar. Wat blijkt betere voorwaarden en veel lagere premie! Wacht nog even af wat de reactie is van goedkope bootverzekering.

Anders helaas maar weer veranderen van verzekeraar. Jammer want ik was juist overgestapt naar Hiemstra om dit soort toestanden te voorkomen..................

Inmiddels ook de factuur gehad en ja hoor, 36% duurder :blush:

Middels het contractnummer ga ik ervan uit dat het nog steeds onder dezelfde voorwaarde bij Delta Lloyd is, maar ik haal het er anders niet uit. Geen polis of zo.

Leo checkt het maar goed. Als het goed is hebben ze alles ondergebracht bij de Europeesche tegen mindere voorwaarden. Tevens mogen ze de premie niet met zo'n percentage verhogen!

Link to comment
Share on other sites

Ik heb nog niks vernomen, er is betaald tot 1 mei.

 

Dat terugbellen is echt wanhoop daar, 1,5 terug met een schade zouden ze meerdere keren terugbellen maar nooit gebeurt, ook maar eens kijken naar een andere verzekering dan als het nog hopelozer word.

Link to comment
Share on other sites

Ik zie online idd dat hij ondergebracht is bij de europeesche verzekeringen, staat echter geen polis online. Als ik dit vergelijk met de vorige keurige afhandeling en goede communicatie is het wel een verschil. Ik wacht even af of we hier nog wat gaan horen van Johan en de polis ontvang.

Link to comment
Share on other sites

net factuur binnen, deze is 4 euro duurder dan eerst , per maand, ik betaal ook per maand, en dat is precies wat men zei, nadat ik de 20 mijls zone opgeheven heb.

ik betaal nu 70 euro per maand en hem max noclaim. verzekerd bedarg ergens rond e 45 dacht ik , 

Heb tevens mail weggedaan dat ik een nieuwe polis wil hebben. :biggrin:

Link to comment
Share on other sites

Ik betaal zins maart 2015 t/m heden hetzelfde bedrag en de polis loopt bij Delta Loyd dus dat is poitief

Wat de schade afhandeling betreft is het helemaal kut, ben vanaf 28 december bezig en heb zins een week akkoord op reparatie, elk contact wat er met Hiemstra is geweest is mijn initiatief geweest, ze zijn zeker bang voor een te hoge telefoonrekening daar :biggrin:.

Wacht de financiele afhandeling verder af, voordat ik beslis om te switchen?

 

 

Link to comment
Share on other sites

net factuur binnen, deze is 4 euro duurder dan eerst , per maand, ik betaal ook per maand, en dat is precies wat men zei, nadat ik de 20 mijls zone opgeheven heb.

ik betaal nu 70 euro per maand en hem max noclaim. verzekerd bedarg ergens rond e 45 dacht ik , 

Heb tevens mail weggedaan dat ik een nieuwe polis wil hebben. :biggrin:

laat je hem straks nog wel ff taxeren .......lijkt mij handig :blush:

Link to comment
Share on other sites

Zie ander topic "mijn bootverzekering"

Dit topic begint erg positief maar laatselijk ook veel vragen en kritiek.

Zout water slurpie is " hiemstra" ? Is een tussenpersoon?

Misschien handig als die zelf ook ff reageert tav deze vragen en ook over dekking en de poliskosten verhoging.

Voorts lees ik dat sommige positief zijn over dekking en kosten bij deze verzekering: maar ik zou het fijn vinden om verhalen te lezen over schade die gevaren is en hoe het uiteindelijkopgelost is. Pas dan weet je of je een goed tussenpersoon/verzekering hebt. Want waar heb je een verzekering voor?

vandaar dat ik wel wat zie in een neutraal topic over bootverzekeringen. Zie mijn topic; Mijn bootverzekering  

 

 

Link to comment
Share on other sites

En dan met volle tank :biggrin: risico is dan wat hoger en de dagwaarde ook :blush:

Link to comment
Share on other sites

laat je hem straks nog wel ff taxeren .......lijkt mij handig :blush:

Kom nie uit een ei jongeuh :biggrin: om het jaar taxeren dan hou je je waarde

Link to comment
Share on other sites

Ik heb net ff ingelogd op het systeem en mijn gegevens bekeken. Huidige verzekering gewijzigd naar volledige zee "groot vierkant" (kennen blijkbaar geen klein vierkant), en was maar € 30- / jr duurder uit dan vorige keer..
Ook maar eens het kenteken van de boot ingevuld... :-)

 

 

Link to comment
Share on other sites

Vandaag wel een felicitatie email gekregen dus zal nog wel verzekerd zijn :biggrin:

Link to comment
Share on other sites

Ik betaal zins maart 2015 t/m heden hetzelfde bedrag en de polis loopt bij Delta Loyd dus dat is poitief

Wat de schade afhandeling betreft is het helemaal kut, ben vanaf 28 december bezig en heb zins een week akkoord op reparatie, elk contact wat er met Hiemstra is geweest is mijn initiatief geweest, ze zijn zeker bang voor een te hoge telefoonrekening daar :biggrin:.

Wacht de financiele afhandeling verder af, voordat ik beslis om te switchen?

 

 

:wacko:Het is ook overal hetzelfde....

Link to comment
Share on other sites

:wacko:Het is ook overal hetzelfde....

Ja dat zuigt natuurlijk enorm, dat vage is beroerd.

 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Ik heb een paar weken terug de zeedekking van klein vierkant naar groot vierkant gewijzigd via inloggen op de site. Dat is goed gegaan, direct daarna een bevestiging per mail ontvangen en vrijdag is het prijsverschil afgeschreven.

't werkt dus nog wel, maar geen persoonlijk contact of persoonlijke mail.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Ik ben nu samen met wat andere members geruime tijd doende om info los te krijgen en het lukt gewoon niet, ondoorzichtig en men heeft geen verstand van waar men mee doende is. 

ben er dan ook klaar mee. :closedeyes:

Link to comment
Share on other sites

Wel bijzonder. Een member die eerst heel veel andere members graag ziet komen en vervolgens nergens meer op reageert. Op andere media zie ik wel actie.

Einde goedkopebootverzekering

 

Link to comment
Share on other sites

De vraag is nu wel welke verzekering is dan wel goed? En welke voorwaarden. Ik baal hier wel van. 

Link to comment
Share on other sites

Ik krijg van johan rekening in november. Heb niks gezien van verhoging. Ook geen aankondiging. Vreemd

Link to comment
Share on other sites

Ik krijg van johan rekening in november. Heb niks gezien van verhoging. Ook geen aankondiging. Vreemd

gaat niet zo zeer om de verhoging Helmich, dat zou mij nog het minst storen. Meer dat de voorwaarden voor nieuwe verzekering niet voor een ieder gunstig zijn. Bv tussen okt-april niet meer dan x mile uit de kust.

daarnaast hebben veel members een poging gedaan om in contact te komen. Geen reacties op het forum. Niet netjes

Link to comment
Share on other sites

Is er al iemand geweest welke gewoon de telefoon heeft gepakt, om Hiemstra te bellen om te vragen wat er en/of er überhaupt wel iets aan de hand is?

Link to comment
Share on other sites

gaat niet zo zeer om de verhoging Helmich, dat zou mij nog het minst storen. Meer dat de voorwaarden voor nieuwe verzekering niet voor een ieder gunstig zijn. Bv tussen okt-april niet meer dan x mile uit de kust.

daarnaast hebben veel members een poging gedaan om in contact te komen. Geen reacties op het forum. Niet netjes

had jij per nieuwe verzekeringsjaar vernieuwde polis?

Dat zou bij mij betekenen per augustus namelijk 

Link to comment
Share on other sites

Is er al iemand geweest welke gewoon de telefoon heeft gepakt, om Hiemstra te bellen om te vragen wat er en/of er überhaupt wel iets aan de hand is?

ja

Meerdere members?

Link to comment
Share on other sites

ja

Meerdere members?

Dan mag/kun je nu toch aannemen dat een ieder welke met Hiemstra heeft gebeld en nadien niets meer heeft vernomen de verzekeringsmaatschappij rechtstreeks kan/mag gaan benaderen om daar uitleg te vragen?

Link to comment
Share on other sites

Dat mag altijd echter zo werkt het niet, wij hebben verzekering bij johan afgesloten,  ik kreeg vandaag echter bericht, moet de correctheid nog nakijken. 

 

Link to comment
Share on other sites

Heren, 

Ik heb de opgevraagde papieren door gelezen en het klopt perfect, mijn boot is echter niet verzekerd bij deltaloyd of dergelijke maar is ondergebracht bij Private insureance.

 Ik betaal dus niet meer als jaar ervoor, ik betaal voor mijn boot 1200 euro per jaar met een verzekerde waarde van 40.000 euro allrisk. inclusief trailer

 

Mij enige klacht blijft dan  de reactie tijd van de firma. vind ik ronduit slecht.

Alle door hun afgehandelde schades to nu toe is nooit negatief geweest voor mij, soms moet je zelf meedenken maar vooruit.

 

Dit topic is absoluut niet bedoelt om andere aan te brengen deze is voor Goedkopebootverzekeringen.nl.

Ik verwijder dan ook alle andere bedrijven daar dit een commercieel deel is van bovengenoemde.

Ga ook geen prijzen lopen vergelijken met andere zonder echt alle voorwaarden naast elkar te leggen, goedkoop is achteraf altijd duurkoop.

En nee dit is mijn persoonlijke mening over hiemstra, ik krijg hier niet voor betaald of ben omgepraat, gehele eigen ervaring.

Nogmaals, reactie tijd en bereikbaarheid is onacceptabel.

Bellen kan altijd,  ik persoonlijk hou daar echter niet van bij een verzekering, ervaring heeft leren kennen dat ik liever uitspraken zwart op wit heb staan. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Dit is de keurige uitleg die ik gehad heb, helaas wel met een fikse verhoging;

Geachte heer,

Uw pleziervaartuig is via ons verzekerd in de volmacht Private Insurance Assuradeuren B.V. Tot dusver was Delta Lloyd Schadeverzekeringen N.V. de verzekeraar die de dekking verleende.

Deze verzekeraar is per 1 januari 2016 gestopt met deze volmacht i.v.m. de te hoge schadelasten binnen de waterportbranche in de afgelopen jaren.

 

Weliswaar kunnen wij uw verzekering bij Delta Lloyd laten lopen maar dan met nieuwe voorwaarden en een zeer forse premieverhoging, dit zou € 337,45 gaan bedragen. Als uw adviseur hebben wij alle mogelijkheden op een rij gezet en de verschillende verzekeraars met elkaar vergeleken.

In nauw overleg hebben wij met Private Insurance Assuradeuren de Europeesche Verzekeringen N.V. bereid gevonden uw lopende verzekering op dezelfde voorwaarden voort te zetten.

Gezien de oplopende schadelast van de afgelopen jaren ontkomen we echter niet aan een premieverhoging.

Door de overgang naar de Europeesche als risicodrager hebben we de premieverhoging voor u kunnen beperken tot € 218,95 per jaar, dat was € 162,19. Genoemde premies zijn exclusief kosten en assurantiebelasting.

Kloppen alle gegevens op uw polis nog? Wellicht kunnen we de verhoging verder voor u beperken door het een en ander aan te passen. Check uw polis en neem, indien er iets verandert dient te worden, contact met ons op.

 Vertrouwend u hiermede van dienst te zijn, wensen wij u een plezierig vaarseizoen toe!

 

Link to comment
Share on other sites

Dit snap ik dus niet , waarom bij jou duurder en bij mij niet ? 

 

Zo ook met een andere nieuwe boot van een member, waarde gelijk aan de mijne en de mijne 100 procent duurder, kreeg als resultaat dat komt omdat het een outboard en een rib is. :blush:

 

Waar overigens bij ene normale verzekering de tube sniet zijn meeverzekerd, all risk wel.

 

Edited by NEANDERTHALER
Link to comment
Share on other sites

Ik ben helaas een tijdje geleden gestopt om verzekeringen te begrijpen of te doorgronden. Het levert me alleen een flinke dosis ergenis op. Ook met auto's precies hetzelfde; andere auto, zelfde klasse en bouwjaar; wegens verandering 100% duurder. Reden, dat ze lopende verzekeringen vaak met rust laten, pas bij verandering komen er flinke wijzigingen, in voorwaarde en/of premie.

Ik ga ervan uit dat ik er geen beroep op hoeft te doen en doe geen effort meer om eea te begrijpen. Beetje naïef maar beter voor m'n bloeddruk. 

Edited by Leo
Link to comment
Share on other sites

ik ben er ook mee gestopt net als Leo, gek wordt je ervan, ik zit ook bij private insureance via hiemstra en tot op heden geen wijzigingen door gekregen, 1 aug komt de acceptgiro dus zullen zien wat het wordt. 

Link to comment
Share on other sites

Ik ben helaas een tijdje geleden gestopt om verzekeringen te begrijpen of te doorgronden. Het levert me alleen een flinke dosis ergenis op. Ook met auto's precies hetzelfde; andere auto, zelfde klasse en bouwjaar; wegens verandering 100% duurder. Reden, dat ze lopende verzekeringen vaak met rust laten, pas bij verandering komen er flinke wijzigingen, in voorwaarde en/of premie.

Ik ga ervan uit dat ik er geen beroep op hoeft te doen en doe geen effort meer om eea te begrijpen. Beetje naïef maar beter voor m'n bloeddruk. 

wat een wijze praat :biggrin:

 

Ook zo  een vreemde,   stel ik verzeker de boto zoals hij nu is, voro 40.000  krijgen we bij schade dus gezeur over de werkelijek waarde welke meer is dan de dagwaarde. dan gaat een expert bepalen wat het ding werkelijk waard is en zal men uitbetalen wat hun goed acht. oke nix mis mee, echter ik vind dat te weinig dus ik laat taxeren...... ook door de expert, en oppetaa nu hebben we een vaste waarde, door en expert, stata gelijk ana gactuur van nieuwe boot du sikke denk das mooi. 

Wel daar dachten ze daar anders over, als ik schat 40.000 dan is het goed, maar als ik laat taxeren op 40.000 dan kost de verzekering mij 2400 per jaar...twee keer zo hoog....huh..... waarom? 

Link to comment
Share on other sites

wat een wijze praat :biggrin:

 

Ook zo  een vreemde,   stel ik verzeker de boto zoals hij nu is, voro 40.000  krijgen we bij schade dus gezeur over de werkelijek waarde welke meer is dan de dagwaarde. dan gaat een expert bepalen wat het ding werkelijk waard is en zal men uitbetalen wat hun goed acht. oke nix mis mee, echter ik vind dat te weinig dus ik laat taxeren...... ook door de expert, en oppetaa nu hebben we een vaste waarde, door en expert, stata gelijk ana gactuur van nieuwe boot du sikke denk das mooi. 

Wel daar dachten ze daar anders over, als ik schat 40.000 dan is het goed, maar als ik laat taxeren op 40.000 dan kost de verzekering mij 2400 per jaar...twee keer zo hoog....huh..... waarom? 

Omdat ze weten dat ze er bij taxatie niet onderweg komen... En zonder taxatie krijg je de helft van de helft als je geluk hebt..

Link to comment
Share on other sites

Zoals Ron hier meld is de communicatie / reactie vanuit het kantoor van Hiemstra zeer traag.

Ben 4 maanden bezig om mijn boot tegen normale premie verzekerd te krijgen. Alle argumenten van de persoon die voor Hiemstra de zaken regelt onderuit gehaald. (Hiemstra brengt het onder bij de watersportverzekeraar en zij brengen het weer onder bij een volmacht die de post weer onderbrengt bij de uiteindelijke verzekeraar).

Uiteindelijk mijn gelijk gekregen en premie toezegging die redelijk is. Nu al 3 weken elke week een mail met verzoek om de nieuwe polis op te sturen en teveel betaalde premie vanaf november (zoals toegezegd) terug te krijgen. Helaas moet dit nog steeds gebeuren.

ik zie in een eerdere posting dat Hiemstra heeft medegedeeld dat de verzekering wordt voortgezet elders tegen dezelfde voorwaarden, helaas is dit niet zo. Deze kwestie loopt nog met hun. Ze draaien hier nog om heen.

Ben benieuwd hoe het allemaal gaat aflopen.

Link to comment
Share on other sites

Ik kreeg vandaag een mailtje van Hiemstra met onderstaande tekst.

Een premieverhoging van 32%....13 euro/mnd meer, ach dan maar wat minder naar de kroeg...ow, dat deed ik al niet.. ;-)

-----------------------------------------

Geachte heer, mevrouw,

U heeft via ons een pleziervaartuigverzekering afgesloten. Deze verzekering is ondergebracht bij de Watersportverzekeraar. De Watersportverzekeraar had als risicodrager altijd Delta Lloyd (volmacht).

Nu is het zo dat Delta Lloyd afgelopen jaar heeft besloten dat deze volmacht wordt ingetrokken bij de Watersportverzekeraar. De reden daarvoor is dat de Watersportverzekeraar nog nooit een premieverhoging heeft doorgevoerd, terwijl andere maatschappijen (ook Delta Lloyd) dit wel heeft gedaan. De premie bij de Watersportverzekeraar lag hierdoor onder de maat ten opzichte van andere maatschappijen en liep daardoor uit de pas. Zeker aangezien de schadelast (bij voornamelijk de snellere boten) erg hoog was, was het noodzakelijk om de premies aan te passen om een gezonde portefeuille te behouden.

De Watersportverzekeraar heeft nu een andere risicodrager (volmacht) bereidt gevonden om met dezelfde voorwaarden, de bestaande portefeuille te verzekeren. Deze nieuwe risicodrager is de Europeesche geworden.

Helaas is het onontkomelijk dat voor een bepaald segment de premies worden verhoogd naar een meer marktconforme premie. Zo ook uw verzekeringspremie is verhoogd. Dit was vorig jaar nog € 481,05 p/jaar en wordt nu € 639,79 p/jaar.  

Uiteraard is het erg vervelend als premies worden verhoogd. We hebben ook bij andere maatschappijen gekeken of er een scherper aanbod gedaan kon worden. Echter hebben we bij andere maatschappijen geen betere premie kunnen vinden. Ter vergelijk; bij Delta Lloyd zou de premie € 724,89 p/jaar gaan worden.

Dus ondanks dat de premie is verhoogd, is de nieuwe premie nog steeds erg scherp, gezien de premies van andere maatschappijen.

We hopen hiermee voor u goed inzichtelijk te hebben gemaakt, wat de reden van de premieverhoging is geweest. Wanneer u hierover nog vragen heeft, dan kunt u ons bereiken via 0517-390022.

 

Met vriendelijke groet,

-----------------------------------------

Link to comment
Share on other sites

Wat een slecht verhaal? Helaas zijn er geen opties. het is slikken of geen verzekering.

Ik heb hiemstra ook eindelijk gesproken. Voor mij was het grote bezwaar dat je tussen nov-april niet meer dan x mile uit de kust mocht varen. Ook al heb ik de grootste zee dekking. (Groot vierkant)

Er was nog een sbf member die hierover heeft gebeld. 

De verzekeraar gaat een aanpasssing doen op mijn verzekeringsbewijs en dan mag ik ook tussen nov-april allee zeeen bevaren die ik wil. Niet omdat het moet, maar omdat het kan?

Problem solved. 

Link to comment
Share on other sites

je raad nooit wie die andere was :8823:

Link to comment
Share on other sites

Naar aanleiding van het schrijven heb ik ook een mail naar hen opgesteld (liever zwart op wit dan via telefoon) met een aantal vragen wat nu van toepassing is.

Verder al lekker aan het puzzelen geslagen tussen de verschillende verzekeringen voor het geval de verzekering toch niet is zoals het zou moeten...
 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...