Jump to content

Goedkopebootverzekering.nl


Zoutwater-slurpie

Recommended Posts

je raad nooit wie die andere was :8823:

dat wist ik wel???

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 331
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • NEANDERTHALER

    74

  • Skippy

    22

  • DannyE

    20

  • Jeanke

    19

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ik heb zaterdag het laatste gesrek hierover dan ga ik een beslissing nemen, ik hou jullie op de hoogte. 

Link to comment
Share on other sites

Mijn premie was deze maand ineens een stuk hoger dus vraag gesteld hoe dit kon, en dit was het antwoord.

Geachte heer.

U heeft via ons een pleziervaartuigverzekering afgesloten. Deze verzekering is ondergebracht bij de Watersportverzekeraar. De Watersportverzekeraar had als risicodrager altijd Delta Lloyd (volmacht).

Nu is het zo dat Delta Lloyd afgelopen jaar heeft besloten dat deze volmacht wordt ingetrokken bij de Watersportverzekeraar. De reden daarvoor is dat de Watersportverzekeraar nog nooit een premieverhoging heeft doorgevoerd, terwijl andere maatschappijen (ook Delta Lloyd) dit wel heeft gedaan. De premie bij de Watersportverzekeraar lag hierdoor onder de maat ten opzichte van andere maatschappijen en liep daardoor uit de pas. Z

Zeker aangezien de schadelast (bij voornamelijk de snellere boten) erg hoog was, was het noodzakelijk om de premies aan te passen om een gezonde portefeuille te behouden.

De Watersportverzekeraar heeft nu een andere risicodrager (volmacht) bereidt gevonden om met dezelfde voorwaarden, de bestaande portefeuille te verzekeren. Deze nieuwe risicodrager is de Europeesche geworden.

Helaas is het onontkomelijk dat voor een bepaald segment de premies worden verhoogd naar een meer marktconforme premie. Zo ook uw verzekeringspremie is verhoogd. Dit was vorig jaar nog € 365 p/jaar en wordt nu € 588 p/jaar.  

Uiteraard is het erg vervelend als premies worden verhoogd. We hebben ook bij andere maatschappijen gekeken of er een scherper aanbod gedaan kon worden. Echter hebben we bij andere maatschappijen geen betere premie kunnen vinden. Ter vergelijk; bij Delta Lloyd zou de premie € 776 p/jaar gaan worden. 

 

Dus ondanks dat de premie is verhoogd, is de nieuwe premie nog steeds erg scherp, gezien de premies van andere maatschappijen.

 

 

Met vriendelijke groet,

 

K.B. Malda

 

Hiemstra Financiële Diensten

 

Hadden ze wel effe van te voren kunnen vertellen gvd.:9616::9616:

Link to comment
Share on other sites

Als jij het niet eens bent met deze aanzienlijke premieverhoging heb jij volgens mij de mogelijkheid om deze verzekering zonder langdurige opzegtermijn kosteloos te cancelen om zo over te kunnen stappen naar een andere verzekeraar

Link to comment
Share on other sites

Ja dat zal wel ik ga maar eens om me heen kijken.

Link to comment
Share on other sites

Ik heb de knoop doorgehakt. Scheelt gewoon te veel. Gek want 2 jaar geleden was de watersportverzekeraar veruit de goedkoopste. Maar nu kom ik met een ander tot 50 %  beter uit.

Ik heb wel keurig een email gehad maar die kwam wel koud op mijn dakkie.

Link to comment
Share on other sites

premie verhoging komt op het moment dat het contract weer met een jaar verlengd wordt neem ik aan?

 in de papieren duiken dussss ...... erg fijn ook dat de organisatie die de post start ook ff de moeite neemt om te reageren op het forum, echt sterk! not...

volgens mij staat dit onderwerp dan ook onder het verkeerde kopje.... hij staat onder commercieel..... dat kan niet kloppen volgens mij.    Als je zo met je klanten omgaat....

 

 

Link to comment
Share on other sites

Ik heb de knoop doorgehakt. Scheelt gewoon te veel. Gek want 2 jaar geleden was de watersportverzekeraar veruit de goedkoopste. Maar nu kom ik met een ander tot 50 %  beter uit.

Ik heb wel keurig een email gehad maar die kwam wel koud op mijn dakkie.

Waar zit je nu Peter?

Link to comment
Share on other sites

Ik was al wat aan het rondkijken, tijdens het wachten op de antwoorden op mijn vragen, maar blijf er toch.

Een RIB verzekeren voor het gehele groot vierkant is bij anderen niet te doen. Groot vierkant kan dan alleen voor een zeilboot of een "gewone" motorboot.
Tevens is de tijdsbeprekingsperiode van Nov-April niet varen niet van toepassing..
 

Link to comment
Share on other sites

Waar zit je nu Peter?

ANWB 

Link to comment
Share on other sites

Ik had ook interesse in de ANWB, want de premie is ongeveer gelijk aan die van Delta Lloyd, alleen staat er in de voorwaarden van de ANWB letterlijk dat ze niet uitbetalen bij boten die meer vermogen hebben dan dat de fabrikant als maximaal heeft voorgeschreven, in de voorwaarden van Delta Lloyd vind ik dat niet terug.
Dus ik blijf maar bij Delta Lloyd, ik vind het alleen enorm klote dat de tussenpersonen je wel gewoon laten zitten met je vragen.

Ik zou al een week of 4 mijn nieuwe polis moeten hebben (andere motor), maar mooi noppes....Dat was de reden dat ik ook de ANWB heb bekeken.

Link to comment
Share on other sites

Meer vermogen dan de toegestaan door de fabrikant wordt door heel veel verzekeringen uitgesloten. denk ook door Delta Lloyd. gelukkig hebben veel oudere boten zoals mijn 20 jaar ouwe Beekman geen maximaal vermogen op het type plaatje staan. Dit komt ook enkel ter sprake bij een ongeval. zie er dan ook geen enkel probleem in dit regeltje. zolang ik maar verzekerd ben voor brand en diefstal en aansprakelijkheid . voor de rest red ik me wel. 

Link to comment
Share on other sites

Meer vermogen dan de toegestaan door de fabrikant wordt door heel veel verzekeringen uitgesloten. denk ook door Delta Lloyd.

Misschien heb je gelijk, maar bij de ANWB staat er letterlijk in in de polis pagina 8, punt 11 dat dit niet is mee verzekerd.
In de polis voorwaarden van Delta Lloyd zie ik dit nergens terug. Ook op de inleidende pagina van wat ze niet verzekeren wordt dit niet vermeld.

Ik zeg hiermee niet dat de ene verzekering beter is dan de andere, want ik heb me puur gebaseerd op het puntje "overpowered" omdat ik dat ook ben, al weet ik niet wat er op mijn "type plaatje" zou staan, want die zaten er niet meer op toen ik de boot kocht.

Edited by vinTage
Link to comment
Share on other sites

Ik was al wat aan het rondkijken, tijdens het wachten op de antwoorden op mijn vragen, maar ******  blijf er toch.

Een RIB verzekeren voor het gehele groot vierkant is bij anderen niet te doen. Groot vierkant kan dan alleen voor een zeilboot of een "gewone" motorboot.
Tevens is de tijdsbeprekingsperiode van Nov-April niet varen niet van toepassing..
 

******  => Toevoeging, omdat ik nu antwoorden heb gehad blijf ik er toch...

Link to comment
Share on other sites

Jongens graag alleen over goedkope bootverzekeringen hier, anders wordt het een rotzooitje, ik begreep dat Johan nog met uitleg gaat komen,

ze waren altijd erg goed koop, echter dit was niet meer haalbaar dus gaan premies omhoog,  waar mij klact echter lag was communicatie. voor de rest heb ik nog nooit een wanklank in zijn verzekering kunnen ontdekken. 

 

maar goed daar betaal ik ook erg veel geld voor. 

Link to comment
Share on other sites

Ik vind ook dat de communicatie veel beter kan, beloven terug te bellen een keer of 10 en nooit terugbellen vind ik gewoon schande , nog geen bericht van premieverhoging gehad, zal wel rond 1 mei zijn, mocht dat erg tegenvallen gaan we opzoek naar een andere..

Gelijk even een vraag, heb dus 1 keer schade geclaimd, was in september 2014, hierdoor in mei 2015 een premieverhoging gehad ivm minder korting ivm de schade, moet ik nu in mei weer wat meer korting krijgen?

Link to comment
Share on other sites

Staat omschrven in ej polisvoorwaarden Richard

Link to comment
Share on other sites

Ik ben netjes terug gebeld na mijn vraag over de inbraak en ongevraagd meegenomen spullen uit mijn boot afgelopen zomer.

Ze hebben keurig uitgezocht en terug gebeld binnen 24 uur  wat wel en niet onder mijn eigen risico valt en wat verzekerd was.

Het verschil was in mijn geval niet erg groot dus heb geen verdere aanspraak meer gemaakt en de totale schade voor mezelf gehouden.

-------------

Heb inmiddels ook een brief ontvangen met duidelijke uitleg waarom de premie per vervaldatum omhoog zal gaan.

In mijn geval (boot) blijft dit beperkt dus ik blijf gewoon via Johan verzekerd.

Link to comment
Share on other sites

Ach . Tis overal hetzelfde. Bij de ANWB online alles ingevoerd en in behandeling genomen. Moet binnen 2 werkdagen bevestiging krijgen. Nu 3 dagen verder denk ik dat morgen oo de 4e dag maar eens ga bellen. Of ook niet en ze de hik laat krijgen. 

Johan wees eens wat communatiever, klantvriendelijk en plantaardig. Komt alles weer goed

Link to comment
Share on other sites

Mij hoor je niet klagen ! :closedeyes:

Ik kreeg gisteren de verzekeringsdocumenten gemaild waarop staat dat ik verzekerd ben tot mei 2017 ... en ik heb nog niks betaald dit jaar !

Er schort daar iets ... :smiley_coffee:

Link to comment
Share on other sites

Beste forum bezoekers,

 

Na een hele tijd niets op het forum te hebben gezet, willen we nu toch graag een reactie geven op alle posts.

Er spelen een aantal zaken met onze Watersportverzekering, namelijk:

-          Wijziging van voorwaarden en risicodrager

-          Soms premieverhoging (soms ook niet of zelfs verlaging)

-          Stilte van onze kant

 

Achtergrond:

Wij brengen onze bootverzekeringen onder bij de Watersportverzekeraar. De Watersportverzekeraar had altijd als risicodrager (volmacht) Delta Lloyd. Dat was een speciaal opgemaakt (voor de Watersportverzekeraar) product met hele uitgebreide voorwaarden en scherpe premies. Deze premies en voorwaarden waren anders/beter dan rechtstreeks bij Delta Lloyd en daardoor uniek in de markt.

Alle maatschappijen hebben door de jaren heen premie verhogingen doorgevoerd e/o voorwaarden tussentijds aangepast. Het is ons en de Watersportverzekeraar altijd gelukt om daar niet in mee te gaan. Onze premies en voorwaarden zijn daarom nooit aangepast.

Helaas was wel het schadecijfer van (met name) snellere boten erg hoog geworden.

Aangezien Delta Lloyd al wel hogere premies had doorgevoerd en Delta Lloyd de risicodrager van de Watersportverzekeraar was, heeft Delta Lloyd , mede door het hoge schadecijfer,  de volmacht ingetrokken.

Gevolg was dat er op stel en sprong een andere risicodrager gezocht moest worden. De risicodrager is op zich zo gevonden, echter was het wel de bedoeling om niet te veel te morrelen aan de bestaande premies en voorwaarden. Dat is nu beperkt gelukt. De Europeesche is per 01-01-2016 als nieuwe risicodrager (volmacht) aangesteld. Deze heeft exact dezelfde voorwaarden overgenomen als de vorige voorwaarden, daar is dus niets aan gewijzigd. Echter ook de premies rechtstreeks bij de Europeesche zijn in veel gevallen een stuk hoger dan de Watersportverzekeraar premies. Het was daarom onontkomelijk om de premies te herzien. Sommige boten zijn gelijk gebleven, sommige boten zijn gedaald. Helaas voor het segment snellere vaartuigen is de premie herzien en in veel gevallen verhoogd (soms best veel).

Wij proberen altijd voor onze klanten te strijden dat er geen of geringe verhogingen worden doorgevoerd. Helaas in dit verhaal moest er iets gebeuren, gezien de hoge schadelast en het feit dat er nog nooit een verhoging is doorgevoerd, terwijl andere maatschappijen dit wel structureel hebben gedaan. Er is daardoor op een gegeven moment scheefgroei ontstaan.

 

Stilte op het forum:

Wij hebben bewust nu een tijd niets op het forum geplaatst. De reden daarvan is:

Wij merken dat er veel geplaatst wordt waarop wij gewoon simpelweg niet kunnen reageren. Wij hebben aan de ene kant te maken met privacy wet, we mogen gewoon niet individuele situaties behandelen in het openbaar. Ook al vindt de ene klant dat minder erg dan de andere klant. Wij kunnen dat niet altijd goed inschatten.

Tevens weten wij niet onder welk forum naam, welke klant er bij hoort. Het is zo dat alleen Johan Hiemstra op het forum zit (hij kent ook niet elke forum naam). Er werken echter meerdere mensen bij Hiemstra Financiele Diensten, die allemaal niet op het forum zitten en reacties niet lezen. Johan zit niet hele dagen achter elkaar alleen maar op het forum, aangezien er meer werkzaamheden zijn. Johan is een boten liefhebber en daarom aangesloten bij het forum. Echter dat is niet het medium voor Hiemstra Financiele Diensten om inhoudelijke vragen van klanten te beantwoorden (zie hiervoor).

Wanneer een klant een vraag heeft is er eigenlijk maar 1 route: bellen of mailen naar Franeker op 0517-390022 of op info@hiemstrafd.nl De klant krijgt dan iemand van Hiemstra aan de lijn waar zijn vraag gewoon gesteld kan worden. Wij merken dat er ook vaak rechtstreeks wordt gemaild of gebeld naar de Watersportverzekeraar. De mensen daar zijn niet van het klantcontact en advies en verwijzen ook altijd weer door naar ons voor hun vragen. Soms gebeurt het dat daardoor vertraging wordt opgelopen, aangezien de mail eerst bij de Watersportverzekeraar binnen komt en vervolgens na een tijdje zoeken naar ons wordt gestuurd. We staan dan alweer 1-0 achter qua reageren naar de klant toe en dat is niet onze bedoeling.

Op het forum wordt vaak gesteld dat onze communicatie niet optimaal is. Dat vinden we jammer om te horen en is ook niet onze bedoeling. Onze klanten zijn erg belangrijk voor ons en daar staan we voor.

Door de vele reacties (vaak negatief) op het forum en bovenstaande redenen, leek het ons gewoon niet handig om te reageren op het forum zelf. In onze ogen zou dat alleen maar olie op het vuur worden, omdat er niet specifiek per klant goed gereageerd kon worden door ons.

In algemene zin kunnen we natuurlijk prima reageren op bepaalde dekkingen en voorwaarden op het forum. Specifieke vragen over een specifieke klant polis, behandelen we graag persoonlijk via telefoon of mail.

Ook zijn we aan het kijken of de reacties welke op het forum komen, wellicht naar onze info@hiemstrafd.nl mail adres kunnen worden doorgelinkt, zodat niet alleen Johan maar al ons personeel beter kan inspringen hierop. Nu ontvangt alleen Johan de reacties op zijn persoonlijke mail adres. We hopen daarmee ook een positieve zet te kunnen maken.

 

Zeer binnenkort, zal onze vernieuwde bootvergelijker online worden gezet. Daarin kan de klant tussen een aantal verzekeraars vergelijken qua voorwaarden/dekkingen en premies. Wij denken dat dit een goede aanvulling is op onze bestaande verzekering. Zodra de module online is, zullen we dit uiteraard posten op het forum.

 

Vanaf aanstaande maandag zijn we weer volledig bereikbaar.

 

Met vriendelijke groet,

 

Alex Loots

 en Johan Hiemstra

Link to comment
Share on other sites

Heldere communicatie !

Link to comment
Share on other sites

Dank voor de toelichting, wel een tip op deze opmerking:

Door de vele reacties (vaak negatief) op het forum en bovenstaande redenen, leek het ons gewoon niet handig om te reageren op het forum zelf. In onze ogen zou dat alleen maar olie op het vuur worden, omdat er niet specifiek per klant goed gereageerd kon worden door ons.

Het forum is niet een plek waar iedereen zijn/haar verzekeringsperikelen wil bespreken. De reden dat het gebeurd en waarom het zich vaak negatief uit is JUIST omdat er vanuit de verzekeraar geen antwoord komt.

Oftewel, een opmerking dat de problemen bekend zijn en dat er aan gewerkt wordt is in mijn ogen beter dan geen reactie.

Men wil gewoon weten waar men aan toe is :duim:

Een ieder zal begrijpen dat er inhoudelijk niet ingegaan kan worden op het forum.

Link to comment
Share on other sites

Helemaal eens Reinell. Niet reageren levert een lage NPS score op. Ik kan best begrijpen dat de thema's lastig zijn, maar de initiele hulpvraag was in essentie voor de verzekeraar minder complex dan voor de forumleden. De hulpvraag was: help ons te begrijpen wat de veranderingen zijn en welke impact dit heeft op de voorwaarden. 

ik zou graag eens een workshopje krijgen?

Link to comment
Share on other sites

Precies, een beetje uitleg in algemene zin kan nooit kwaad + de opmerking erbij dat men bericht krijgt van wat de algemene wijziging inhoud op de persoonlijke situatie. :duim:

is basis marketing, klantwaarde verhogen door te informeren :biggrin:

Link to comment
Share on other sites

Ik had mijn phantom gewoon verzekerd maar deze was verkocht nu 3 weken terug hier een verzekering aangevraagd En konden mijn raffshore niet verzekeren :wacko:

Dus ik opgebeld en na een paar dagen een kreeg ik alsnog een offerte van de verzekering van 165,- euro voor een jaar basis.

Anwb dezelfde gegevens ingevoerd 129,- Basis

 

Link to comment
Share on other sites

Inmiddels ook de mail van hiemstra binnen. Ik mag 250% meer gaan betalen dan ik nu doe??????????

 

Link to comment
Share on other sites

Dus dat ga je doen? :smiley:

Link to comment
Share on other sites

Ik kreeg 12 April mijn verzekeringsbewijs via de mail toegestuurd en zou van 12-4-16 tot 1-5-17 verzekerd zijn.

22 April kreeg ik een mail dat mijn verzekeringscontract is opgezegd.?

Quote:

Wij hebben per direct uw Pleziervaartuigenverzekering met polisnummer ........ beëindigd.

Het is belangrijk voor u te weten dat er per 01-01-2016 geen verzekeringsdekking op deze polis meer bestaat. Claims van schades die na die datum zijn voorgevallen, zullen dan ook niet meer in behandeling genomen worden.

 

Dat is lekker dan.?

Heb ze gemaild maar nog geen reactie.

Heb wel vaker vage mails van ze gehad.

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Hmm, kan dat zomaar? Ik bedoel, als je een polis hebt liggen van maatschappij X, dan kan dat toch niet zomaar ontbonden worden, of ben ik nu gek?

Edited by vinTage
Link to comment
Share on other sites

Zeker niet met terugwerkende kracht, je hebt dus misschien gevaren en dacht verzekerd te zijn wat dus niet zo was, klopt niet echt.

Link to comment
Share on other sites

Zal ook waarschijnlijk anders zijn, :biggrin: geen een verzekering zet je er uit zonder vooraf een waarschuwing., dit kan alleen na wan prestatie,, niet betalen of oplichten van verzekeraar. :biggrin:

Link to comment
Share on other sites

Gij bedoelt verzekerde indeze denk ik??

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Is er op dit moment nog een verzekeraar die als goed bekent staat? 

Link to comment
Share on other sites

Johan had direct gereageerd echter via Mail,  dus hier zijn reactie. 

Ik heb overigens gewoon mijn boten en ook die nieuwe die onderweg is gewoon bij hem verzekerd staan.

 

 

Er ontstaat momenteel een probleem voor het verzekeren van snelle boten.

Dit heeft een aantal oorzaken:

1.       Er zijn steeds minder verzekeraars welke boten verzekeren en sommigen stoppen met het verzekeren van snelle boten of accepteren minder risico.

2.       Onverantwoorde combinatie van boot / motor.

3.       Veel schade door slecht onderhoud en de daarbij behorende discussies.

4.       Veel schade in verhouding met andere categorie boten.

5.       Het steeds slechter wordende imago van snelle bootvaarders in de pers.

6.       Steeds hogere vermogens in combinatie met jongere leeftijden.

 

Door bovenstaande hebben wij moeite om sommige boten verzekerd te krijgen of nog erger, helemaal niet meer.

Afgelopen jaren konden we nog wel wat schuiven met soms een verhoging van de premie maar dat loopt nu ook vast.

Ook onze watersportportefeuille in het snelle segment is niet in de zwarte cijfers geweest de afgelopen jaren en dan kun je wel hard gaan roepen maar dat helpt dan ook niet meer.

 

Wij doen nog wel ons best om e.e.a. onder te brengen maar moeten alle zeilen bij zetten om sommige dingen erdoor te krijgen.

Ook wij moeten zo nu en dan vertellen dat het niet meer lukt bij bepaalde combi's.

 

 

Met vriendelijke groet,

 

Johan Hiemstra

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Zo ik ben er ff bij Private insurance uitgegooid.

Om 3 uur vanacht een mailtje zonder opgaaf van reden.

 

daaf6973-ca3f-4ce8-8fff-0bb44e2d61c4.thumb.jpg.78018aaa286ea89f572b50d3adab148f.jpg   Gelukkig 2 weken voor mijn vakantie en niet erin.

Niet dat ik blij ben trouwens, want vandaag ff varen gaat dus ook niet door bedenk ik me net. Fuck

Snap er niks van, was me verzekerd dat het goed zat.

 

Edited by Typex
Link to comment
Share on other sites

vreemde manier van werken. :angry:

Link to comment
Share on other sites

Ik vind dat echt belachelijk.. moet toch niet kunnen.. per direct..

Stel dat je weg was en je had je mail niet gezien.. ga je er van uit dat je alles goed geregeld hebt...

Zou dit na aanleiding van het scheveningen ongeluk zijn dat ze nog strengere regels hanteren?  ook al was daarbij de snelle boot niet de veroorzaker.

Link to comment
Share on other sites

helemaal mee eens, 

Link to comment
Share on other sites

Ik moet zeggen er gaat me een belletje rinkelen, miss is er een foutje ingeslopen,   

Deze polis stond op de phantom, die polis zou idd op deze datum aflopen, nu had ik die overgezet en zou de polis gecontinueerd worden op de zeekwal.

Want dat is immers geen phantom en daarmee ook geen probleem met verzekeren.( aldus kantoor Hiemstra)

 

ik zal maandag ff bellen, 

Link to comment
Share on other sites

42 minuten geleden zei Typex:

Zo ik ben er ff bij Private insurance uitgegooid.

Nou lekker dan ! :whack:

Link to comment
Share on other sites

1 uur geleden zei Typex:

Ik moet zeggen er gaat me een belletje rinkelen, miss is er een foutje ingeslopen,   

Deze polis stond op de phantom, die polis zou idd op deze datum aflopen, nu had ik die overgezet en zou de polis gecontinueerd worden op de zeekwal.

Want dat is immers geen phantom en daarmee ook geen probleem met verzekeren.( aldus kantoor Hiemstra)

 

ik zal maandag ff bellen, 

Dat was ook de 1e reactie van mijn ega....zeker polisafloop, anders kan het niet.

Link to comment
Share on other sites

Ook de verz. Maatschappij heeft een opzegtermijn. 

Zal dus idd de oude wil zijn. 

Link to comment
Share on other sites

Storm in een glas water.

Had idd te maken met de vorige boot, dus toch weer lekker verzekerd.

 

Wat een commotie weer :biggrin:

 

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...