Jump to content

Bijna Opgelicht


Marsmuziek

Recommended Posts

Allen, 

Een kleine waarschuwing van mijn kant. 

Mijn Fletcher te koop gezet via de verschillende kanalen. Uiteindelijk kwam er iemand bij mij die de boot wilde kopen voor een stichting die deze zou gebruiken voor watersportactiviteiten voor mensen met een geestelijk / lichaamelijk handicap. 

Mijn boot was alleen iets te duur. Uiteindelijk overeengekomen om 1/3 van de vraagprijs af te halen onder het motto "het is voor een goed doel"

Toch even wat research gedaan. Blijkt dat de persoon en de aankoop van mijn boot totaal niet bekend was bij de stichting. 

Conclusie van het verhaal. Komen er mensen met mooie verhalen voor een goed doel iets van de verkoopprijs afsnoepen, blijf helder denken en controleer deze verhalen!

Link to comment
Share on other sites

Hoi marsmuziek,dat is pure oplichting en hij gooit ook nog de goede naam van de stichting te grabbel!!

maar deze mensen moeten aan de schand paal en ik zou het dus niet schuwen om deze ongelovige broodzak  bekend te maken met naam en foto op alle sociale media en delen op alle forums,dus kom maar op held maak hem bekend :wink: je heb er 1 ontmaskerd :smiley:

 

gr Robert R 

Link to comment
Share on other sites

8 uur geleden zei Robert R:

Hoi marsmuziek,dat is pure oplichting en hij gooit ook nog de goede naam van de stichting te grabbel!!

maar deze mensen moeten aan de schand paal en ik zou het dus niet schuwen om deze ongelovige broodzak  bekend te maken met naam en foto op alle sociale media en delen op alle forums,dus kom maar op held maak hem bekend :wink: je heb er 1 ontmaskerd :smiley:

 

gr Robert R 

Dat noemen ze "naming and shaming" 

Altijd blijven opletten met kopers! Even de website van tros opgelicht bezoeken.. 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Klopt maar naming & shaming gaan we hier niet doen :smiley_dontagree2:

Oplichters zijn er goed in om je voor de gek te houden dus geloof mij maar dat de gegevens die je denkt te hebben NIET de gegevens zijn van de oplichter.

Als je dat wel 100% zeker weet ga daar dan mee naar de politie en laat die hun werk doen :duim:

Link to comment
Share on other sites

Volgens mij heeft robert r dat al gedaan.. Maar dat even ter zijde. 

Politie heb je helemaal niets aan voor dit soort dingen.. 

Link to comment
Share on other sites

houden we er even rekening mee dat dit een open topic is :closedeyes:

Link to comment
Share on other sites

Was inderdaad niet van plan hier namen neer te zetten. Geldt meer als een algemene waarschuwing. 

Mochten mensen in een soort gelijke situatie zitten wil ik per PM eventueel meer kwijt over de naam waaronder deze persoon werkt. 

Link to comment
Share on other sites

Heb je er een proces verbaal van laten maken Simon ? 

Link to comment
Share on other sites

46 minuten geleden zei NEANDERTHALER:

Heb je er een proces verbaal van laten maken Simon ? 

Nee heeft dat nut als er geen daadwerkelijke koop is gedaan?

Link to comment
Share on other sites

Ja, het moet bij justitie bekend zijn/ worden gemaakt, als niemand dat doet hebben ze ook niets om mee te werken mocht het ooit eens tot een proces tegen het heerschap komen,  als er al tientalle meldingen van zijn binnen gekomen, kan de rechter ook een zwaardere straf opleggen. 

Link to comment
Share on other sites

14 minuten geleden zei NEANDERTHALER:

Ja, het moet bij justitie bekend zijn/ worden gemaakt, als niemand dat doet hebben ze ook niets om mee te werken mocht het ooit eens tot een proces tegen het heerschap komen,  als er al tientalle meldingen van zijn binnen gekomen, kan de rechter ook een zwaardere straf opleggen. 

Dan gaan we dat even doen!:9616:

Link to comment
Share on other sites

Top :duim:

Link to comment
Share on other sites

Je zou je verhaal kunnen plaatsen op het forum van de website van het tv programma opgelicht.Zeg er dan wel nadrukkelijk bij dat de stichting hier niets mee van doen heeft.

https://opgelicht.avrotros.nl

Edited by mercvrivs
Link to comment
Share on other sites

21 uur geleden zei Marsmuziek:

Dan gaan we dat even doen!:9616:

Altijd doen bij verdachte dingen. Wordt gererigstreerd, ook als ze er op dat moment niets aan kunnen doen.

 

Link to comment
Share on other sites

Op 21 juni 2017 om 10:31 zei mercvrivs:

Volgens mij heeft robert r dat al gedaan.. Maar dat even ter zijde. 

Politie heb je helemaal niets aan voor dit soort dingen.. 

Uhhhhh ik heb niks gedaan govert ,hoe kom je daar bij?

dat het op dit forum niet mag wist ik niet(weer wat geleerd)

Gr Robert R 

Link to comment
Share on other sites

Op 6/20/2017 om 22:22 zei Marsmuziek:

Uiteindelijk overeengekomen om 1/3 van de vraagprijs af te halen onder het motto "het is voor een goed doel"

Ok, ff serieus. Aan de deur geef je aan een collecte toch ook max 5 euro? Gvd geen honderden of 1000 euro?

Link to comment
Share on other sites

6 minuten geleden zei Willem:

Ok, ff serieus. Aan de deur geef je aan een collecte toch ook max 5 euro? Gvd geen honderden of 1000 euro?

Niet...Willem schaam je. :biggrin:

Link to comment
Share on other sites

3 uur geleden zei Robert R:

Uhhhhh ik heb niks gedaan govert ,hoe kom je daar bij?

dat het op dit forum niet mag wist ik niet(weer wat geleerd)

Gr Robert R 

" maar deze mensen moeten aan de schand paal en ik zou het dus niet schuwen om deze ongelovige broodzak  bekend te maken met naam en foto op alle sociale media en delen op alle forums,dus kom maar op held maak hem bekend :wink: je heb er 1 ontmaskerd :smiley:'

 

mensen aan de schandpaal nagelen = naming & shaming!Groot gelijk dat ze niet willen dat je dat hier doet!

De stichting die wordt zo geasioceerd met malafide praktijken die daardoor sponsors kwijtraakt terwijl ze er niets mee van doen hebben..

 

 

Edited by mercvrivs
Link to comment
Share on other sites

13 uur geleden zei Robert R:

Uhhhhh ik heb niks gedaan govert ,hoe kom je daar bij?

dat het op dit forum niet mag wist ik niet(weer wat geleerd)

Gr Robert R 

Op dit forum willen we graag feiten lezen aangezien er anders iemand zijn gewin haalt ten koste van een ander. Daarom dus het liefst een verhaal van beide zijden.

De reden waarom we niet aan naming & shaming doen is omdat je te maken hebt met een oplichter. De gegevens waarvan jij denkt dat het de dader is kan wel iemand zijn die er niets mee te maken heeft. Voegt niets toe aan de oplichting maar zet wel een stempel op iemand die onschuldig is. :smiley_coffee:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...