Jump to content

Gestolen: 7 x Yamaha 25 pk kortstaart


kokje

Recommended Posts

Forumleden,

Helaas heeft er wederom ene diefstal plaatsgevonden, waarbij er 7 keer een 25 pk viertakt kortstaart elektrisch gestart is verdwenen. Hiervan 5 x het nieuwe ingespoten en veel lichtere model, 2 'oudjes' van ongeveer 5 jaar oud. 

Wegens diefstal 2 jaar geleden waren alle stickers al van de kappen verwijderd en heeft één kap een unieke wrap met 'KNRB Jens' erop, maar dit, extra sloten, kettingen en dergelijke hebben niet geholpen. Twee boten hebben ze tot zinken gebracht, maar gezien het aluminium pramen zijn, hebben we die weer boven water gekregen. Werkwijze is vrij lomp: Alle kabels doorknippen en het bracket met een koevoet doormidden breken, omdat de sloten inclusief spindels en een deeltje bracket nog in de boten/ op de bodem lagen.

Ik vrees dat ze al verdwenen zijn naar het buitenland, maar als iemand een motor te koop ziet met een stickerloze kap/gewrapte kap, graag hoor ik het
De yamaha dealer vertelde dat er momenteel enorm veel gestolen wordt.

Unieke identificatienummers zal ik nog opzoeken.

Link to comment
Share on other sites

Bijzonder groffe werkwijze... Je ziet nog een deeltje vna de bracket aan de spindels zitten, 

WhatsApp Image 2019-05-23 at 17.36.52 (1).jpeg

WhatsApp Image 2019-05-23 at 17.36.52 (2).jpeg

WhatsApp Image 2019-05-23 at 17.36.52.jpeg

WhatsApp Image 2019-05-23 at 13.37.18.jpeg

Link to comment
Share on other sites

lullig om te zeggen maar die liggen al in Warschau. tenminste daar verdwenen de motoren van een grote klant van ons heen. via track and trace daar in een garage gevonden samen met nog een berg in Nederland gestolen motoren. zelfde grove werkwijze. 

 

kan zijn dat ze zich nog tijdelijk ophouden op een bungalow park of camping maar meestal rijden ze binnen twee dagen de grens over. 

 

wordt momenteel ontzettend gestolen. ook auto's zijn het doelwit, met name makkelijk te demonteren navigatie systemen etc.

 

pas op je spullen 

Link to comment
Share on other sites

Niet lullig, ik weet en vrees dat het de waarheid is. Is gewoon verdomde weinig tegen te doen ....

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Enkele motoren zijn gevonden! 

Puur wat feitjes:

Was een Roemeen zonder vaste woon of verblijfplaats die met de bus in Duitsland werd aangetroffen....

Link to comment
Share on other sites

En die gaat natuurlijk mooi alle geleden schade vergoedenhmmm

Zoals al vermoed werd, een oostblokker.

Klootzakken. Wel mooi dat er iig iemand voor opgepakt is:duim:

Link to comment
Share on other sites

nope, goed verzekerd gelukkig, dus die schade komt wel goed, maar t blijft ene hoop werk. O ja, we moeten ze wel zelf uit Duitsland ophalen, hahaha

Link to comment
Share on other sites

Heb je een busje of iets dergelijks om mee te rijden? Anders mag je de mijne gebruiken.

 

Link to comment
Share on other sites

Wordt geregeld ;) Vind het zelfs jammer dat ik het niet mag doen, even roadtrippen naar Berlijn. Bedankt voor het aanbod ;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...