Jump to content
Sign in to follow this  
mversluis

Opleiding KNRM

Recommended Posts

mversluis

Zoals jullie allemaal waarschijnlijk weten ben ik begin 2020 gestart met de opleiding voor KNRM opstapper.

Bij de start wordt je aspirant opstapper en wordt het gezien als 3 maanden proef periode. In deze periode ben je zeer intensief aan het trainen in een kleine setting.. Na deze 3 maanden wordt je door alle schippers geëvalueerd en wordt er gekeken of je leercurve goed is , in het team past. Maar net zo belangrijk of jij zelf het leuk vindt , aankan en de gevraagde tijd kan besteden.

Na de 3 maanden als beide partijen er over eens zijn , ga je door als aankomend opstapper en krijg je 3 jaar op je opleidingen te volgen. In deze periode ben je ook volledig inzetbaar dmv pieper.

Opleidingen die je moet hebben  zijn 

- vb1

-vb 2

- marifonie basis

-MarcomB 

- ehbo 

- reanimatie ( groep reanimatie)

- Plus ( medische handelingen met zuurstof ) dit ivm drenkelingen altijd zuurstof toegediend moet worden

Na bovenstaande krijg je groot sport medische onderzoek ( die ieder paar jaar herhaald moet worden) 

Bij succesvol afronden bovenstaande punten volgt de inschrijving bij stc en moet je deelnemen aan HUET training ( sommige zullen dit kennen van zeevaart )

https://www.stc-knrm.nl/trainingen/huet/

Afgelopen jaar heb ik alle opleidingen succesvol afgerond en vorige week vrijdag de groot sport medische keuring gehad ( wat goed tegen viel ) en gehaald met uitslag redelijke conditie. Wat eigenlijk al erg goed is.

HUET training staat nu gepland voor eind oktober.

Dus lekker bezig , al zeg ik het zelf 😉

Edited by mversluis

corne

Super gaaf!!!! Pracht job

Konijn

Al een eind op weg man, goed bezig en succes met de rest van de opleiding. Altijd fijn dat er iig 1 is die we ALTIJD kunnen bereiken. :biggrin: :duim:

Alex450

Gefeliciteerd met de successen tot nu! En dat laatste deel zal zeker ook lukken!

👍👍🍺🍺

vinTage

Ga zo door :duim:

Biet

Mooi zo, doorbijten dus.

Christiaan

Netjes hoor, mede omdat je dit naast werk en gezin doet.

a3jeroen

Gefeliciteerd!

gr J

Marco.A

Mooi man! :duim:

Mooie organisatie die vrijwilligers zoals jij nodig heeft voor het voortbestaan. 

Die huet training is wel leuk hoor! Waar ga je em doen? 

mversluis

Huet training is in Rotterdam.

Afgelopen week ook nog contact gehad met knrm arts en die ziet net zoals keuringsarts geen enkele reden om niet verder te gaan met KNRM. Dus positief nieuws 

Wel de maand voor de keuring 16x in sportschool geweest en dagen dat ik niet in sportschool was ( rustdagen) smorgens rondje gelopen van 5 km. Ruim 8 kilo afgevallen.

Vorige week ook me eigen overlevings pak besteld , dit is natuurlijk compleet maatwerk en voor iedereen specifiek.

Konijn

Klassebak. :duim::duim::duim:

DannyE

Goed bezig zeg💪 Ik realiseerde mij niet dat je er zoveel voor moest doen😱 Respect dat je dit kan en mag doen. Succes met het vervolg en de uiteindelijke inzetten

mversluis

In de eerste 3 maanden ben je 2 a3x per week aan praktijk  trainen en daarnaast je te theorie doen.

Na de 1e 3maanden ben je aankomend opstapper en ben je al inzetbaar en heb je pieper. Dan is het 1a2x trainen per week en natuurlijk je theorie studie. Bij mij scheelde het dat ik al veel certificaten had en dus minder met theorie bezig hoefde te zijn.

Los van de momenten dat je pieper gaat. Wanneer de pieper gaat laat je alles vallen en moet je binnen 10min in boothuis zijn. Zelfs als ik heel rustig aan doe , ben ik er nog binnen paar minuten 😉

Daarnaast ben je ook druk met sporten 

Dus inderdaad best een belasting naast je werk en gezin , maar ook erg leuk om te doen. Maar zeker heel erg belangrijk werk

Timminator
6 uur geleden zei mversluis:

dit is natuurlijk compleet maatwerk en voor iedereen specifiek

Respect, dat vraagt meer dan een behoorlijke inzet als vrijwilliger! 

Maatpak is natuurlijk een goede motivatie om die 8 kilo er af te houden :wink2:

mversluis

Los van knrm voel ik me ook lekkerder door sporten en bewegen,  dat is de grootste motivatie 🤔

Daarnaast werk ik nog als vrijwilliger op een 3 master en doen we regelmatig onderhoud op 38 meter hoogte. Ik kan je vertellen dat die 8 kilo minder  echt merkt met klimmen naar boven en onderhoud doen 😁

DannyE

Ehm, werk jij 2 dagen in de week?😱 Hoe doe je dat? 

Al zou ik heel graag bij de KNRM aan de bak gaan, ik ben 7dagen per week met mijn bedrijf bezig. 

mversluis

Haha ik werk 4 dagen officieel , maar laatste maanden gemiddeld toch veel te veel ( dus composeer ik weer )

Normaal gesproken moet je al je opleidingen binnen 3 jaar afronden , dus is het goed te combineren met werk en thuis. Sportschool doe ik smorgens voordat ik start met me werk of in lunch periode.

DannyE

Check👍 Mooi werk. Vanuit Harderwijk woon ik te ver van Lelystad, maar goed bezig. Ben er al wel twee keer geweest. Als oude Lelystedeling (officieel zuidelijke Ijsselmeer polders in mijn paspoort) blijf ik het mooi vinden hoe de haven is ingericht.

NEANDERTHALER

Dames, jullie weten dat dit een open topic is, leesbaar door de wereld en door google. 

Skipper Endeavour

Heel veel succes met je opleiding

senator-holland

Goed bezig!

Nu nog de zwemmersopleiding en basis vliegopleiding van de marine erachteraan en je hangt aan de lijn onder een SAR heli. Dat werk 5 jaar gedaan op VSQ7 op de Kooij den helder. Na vijf jaar had ik het wel gezien. Wachtlopen tot het je neus uitkwam. 

Picton180

Verdien je nu ook iets? Lijkt me toch wel?

Konijn

Yep, daarom noemen ze het vrijwilligers. :biggrin:

mversluis

Ik heb goede baan,  en doe het omdat ik het belangrijk vind . Dus nee het verdiend niets ( geen geld )   wel veel blije , dankbare gezichten van mensen die er helpen. Dat is genoeg waard 

Picton180

Vrijwilligers worden toch ook nog wel eens beloond op een of andere manier? In dit geval niet dus. 

Maxxis

Poeh, dat vereist wel een behoorlijke inzet en doorzettingsvermogen, had ik ook niet verwacht. Respect!