Jump to content

Politie vind 45 buitenboordmotoren terug.


Thom301

Recommended Posts

De politie heeft zaterdag 10, zondag 11 en maandag 12 december 2016 in Monnickendam en Amsterdam in totaal 45 buitenboordmotoren in beslag genomen. De buitenboordmotoren zijn vermoedelijk van diefstal afkomstig en zijn aangetroffen bij mannen van 43 en 57 jaar uit Monnickendam en een 51-jarige Amsterdammer. Zij zijn aangehouden. 

Afgelopen zaterdag trof de politie tien buitenboordmotoren aan in de tuin van de 43-jarige Monnickendammer. Via Marktplaats had hij een buitenboordmotor te koop aangeboden, die door de rechtmatige eigenaar werd herkend. De man meldde dit bij de politie, waarop zij een onderzoek startten. Tijdens een nader onderzoek op het terrein en in de woning van de verdachte trof de politie zondag nog eens tien buitenboordmotoren aan die vermoedelijk van diefstal afkomstig zijn.

Serienummers
Uit dit onderzoek kwam ook naar voren dat een bekende van de verdachte uit Monnickendam en een man uit Amsterdam ook handelden in buitenboordmotoren. Bij de 57-jarige man in Monnickendam vond de politie nog eens 24 verdachte buitenboordmotoren. Er was geknoeid met de serienummers en de serienummerplaatjes. De motoren zijn in beslag genomen. Daarnaast vond de politie brandstoftanks en kapjes die horen op de buitenboordmotoren. Deze zijn ook in beslag genomen voor verder onderzoek. Op maandag 12 december is bij de man in Amsterdam een doorzoeking geweest. Ook daar zijn aanwijzingen aangetroffen die duiden op de handel in mogelijk gestolen buitenboordmotoren. De man is aangehouden en wordt donderdag 15 december voor de rechter-commissaris geleid. De mannen uit Monnickendam blijven verdachten maar zijn weer op vrije voeten gesteld.

De Dienst Infrastructuur van Landelijke Eenheid van de politie stelt een nader onderzoek in naar de diefstal en/of heling van de buitenboordmotoren en zoekt de rechtmatige eigenaren van de buitenboordmotoren.


Linkje, misschien herkent iemand zijn motor ertussen:
http://112vandaag.nl/2016/12/politie-vindt-45-buitenboordmotoren.html

Link to comment
Share on other sites

Mooi dat deze lieden zijn opgepakt, jammer dat de politie zo met teruggevonden voorwerpen omgaat. Deze leg je, ondanks dat het veel oudere motoren zijn, toch niet koud op de stenen neer?

Edited by Christiaan
Link to comment
Share on other sites

heb ff gekeken op de foto , maar voornamelijk ouwe meuk. wat recentelijk hier op t durp is weggehaald was veel nieuwer. dat heeft hij allang door geschoven.  

 

Link to comment
Share on other sites

heb ff gekeken op de foto , maar voornamelijk ouwe meuk. wat recentelijk hier op t durp is weggehaald was veel nieuwer. dat heeft hij allang door geschoven.  

Dat zal inderdaad snel verkocht/verplaatst zijn naar het buitenland. Net als de duurdere motoren. Maar wellicht vind iemand zijn/haar motortje terug. Ik zie altijd 12 jarige ikke voor mij. Ik had een Subaru Marine 12 pk. Liep nooit, verzoop altijd maar was het eerste motortje dat ik van mijn krantenwijkcentjes gekocht had, en ik was er trots op, totdat hij gestolen werd. 
 

Mooi dat deze lieden zijn opgepakt, jammer dat de politie zo met teruggevonden voorwerpen omgaat. Deze leg je, ondanks dat het veel oudere motoren zijn, toch niet koud op de stenen neer?

Ben ik met je eens, hoewel de politie geen 45 motorbokken tot beschikking zal hebben had er misschien wel even een deken onder gekund. Het kan natuurlijk zijn dat ze zo even snel neergelegd zijn om te inventariseren. 

Link to comment
Share on other sites

Ratten !!!! :9616::5536:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...