Jump to content

4 Mercury's Gestolen


nionwa

Recommended Posts

In de nacht van 8 op 9 juni zijn van ons bedrijfterrein 4 mercury motoren van de spiegels geschroeft.

Mercury F30 M EFI 0R406663

Mercury F25 ELPT EFI 0R170637

Mercury F50 ELPT 0T522388

Mercury F40 ELPT EFI 0P236210

ter informatie:

Voor al mijn collega watersport bedrijven: Let Op!

Ze komen eerst kijken en vragen of je wat gebruikt spul hebt.

Link to comment
Share on other sites

In de nacht van 8 op 9 juni zijn van ons bedrijfterrein 4 mercury motoren van de spiegels geschroeft.

Mercury F30 M EFI 0R406663

Mercury F25 ELPT EFI 0R170637

Mercury F50 ELPT 0T522388

Mercury F40 ELPT serienummer volgt nog

Voor al mijn collega watersport bedrijven: Let Op!

Ze komen eerst kijken en vragen of je wat gebruikt spul hebt.

Mag aannemen dat je aangifte hebt gedaan.

Is belangrijk dat die motoren zo snel mogelijk gesignaleerd staan.

We hebben wel vaker polen op de korrel gehad en ook daadwerkelijk aangehouden voor diefstal van BBM.

Wat kwamen die Polen doen Ed?

Wat wilden ze?

Link to comment
Share on other sites

Mag aannemen dat je aangifte hebt gedaan.

Is belangrijk dat die motoren zo snel mogelijk gesignaleerd staan.

We hebben wel vaker polen op de korrel gehad en ook daadwerkelijk aangehouden voor diefstal van BBM.

Wat kwamen die Polen doen Ed?

Wat wilden ze?

Ze kwamen informeren of ik nog gebruikt spul had, eentje houd mij aan de praat de ander kijkt rond.

er was er een bij die erg brutaal en opdringerig was.

Ik heb aangifte gedaan eerst kon dat alleen via internet, later hebben ze omdat ik met aanvullende info over mogelijke daders de aangifte geannuleerd.

Nu kan ik pas zondag morgen aangifte doen in oosterhout, ik denk dat er tot die tijd in ieder geval niets mee wordt gedaan.

Jammer want met deze info over die polen zou men iets moeten kunnen doen.

Als ze nu die bus zien rijden liggen mijn spullen mogelijk achterin.

Er is toch een speciaal team wat zich hier mee bezig houd, lava team of zo iets?

Link to comment
Share on other sites

zwaar kut ed!!!!!!!!!!!!

sterkte

Link to comment
Share on other sites

Houden we wel in de gaten dat dit gedeelte openlijk toegankelijk is voor google & niet members?

Pas dus even op met info welke je niet wereldkundig wilt hebben.

klik

Link to comment
Share on other sites

Houden we wel in de gaten dat dit gedeelte openlijk toegankelijk is voor google & niet members?

Pas dus even op met info welke je niet wereldkundig wilt hebben.

klik

Ik heb op het politie bureau gevraagd of ik deze info online mocht zetten om collega's te waarschuwen.

was geen probleem.

als het niet mag, moet iemand het maar weg vegen

Link to comment
Share on other sites

Mooi pet Ed. :428: Meld ze hier ook even, baat het niet schaad het niet (zijn ook internationaal, ben n.l. bang dat ze niet hier blijven)

http://www.stolenboats.nl/

Link to comment
Share on other sites

Mooi pet Ed. :428: Meld ze hier ook even, baat het niet schaad het niet (zijn ook internationaal, ben n.l. bang dat ze niet hier blijven)

http://www.stolenboats.nl/

doe ik Leo, dank voor de tip

Link to comment
Share on other sites

Ik heb op het politie bureau gevraagd of ik deze info online mocht zetten om collega's te waarschuwen.

was geen probleem.

als het niet mag, moet iemand het maar weg vegen

Dat mag zeker, daar is dit topic voor duim.gif

Alleen als we onschuldigen aan gaan wijzen of andere info koppelen aan deze diefstal blijft dat nog jaren op internet hangen, dat wil je niet hebben.

Link to comment
Share on other sites

Nu kan ik pas zondag morgen aangifte doen in oosterhout, ik denk dat er tot die tijd in ieder geval niets mee wordt gedaan.

:blink:

Ondanks dat ik een soortgelijk verhaal recentelijk bij PeterrrrrrrrrR De Vries heb gezien ben ik wederom verbaast. Het is toch niet normaal meer. Aankomende zondag kunnen de motoren al aan een andere spiegel hangen... :428:

Sterkte Ed, door zo'n diefstal sta je de komende maanden voor de kat z'n k*t te werken.

Link to comment
Share on other sites

Ze kwamen informeren of ik nog gebruikt spul had, eentje houd mij aan de praat de ander kijkt rond.

er was er een bij die erg brutaal en opdringerig was.

Ik heb aangifte gedaan eerst kon dat alleen via internet, later hebben ze omdat ik met aanvullende info over mogelijke daders de aangifte geannuleerd.

Nu kan ik pas zondag morgen aangifte doen in oosterhout, ik denk dat er tot die tijd in ieder geval niets mee wordt gedaan.

Jammer want met deze info over die polen zou men iets moeten kunnen doen.

Als ze nu die bus zien rijden liggen mijn spullen mogelijk achterin.

Er is toch een speciaal team wat zich hier mee bezig houd, lava team of zo iets?

Er is idd een Lava team. Ik ga voor je kijken.

Link to comment
Share on other sites

Er is idd een Lava team. Ik ga voor je kijken.

Dank je Ronnie, :duim:

misschien kun je de aandacht er op vestigen.

Link to comment
Share on other sites

Dank je Ronnie, :duim:

misschien kun je de aandacht er op vestigen.

je hebt PM

Link to comment
Share on other sites

Dat is klote Ed :428: .Nekschot geven aan die gasten :boxing:

Ze moeten toch wel even bezig zijn geweest,omdat er motoren bij zitten die vastgebout zitten.

Hebben ze de afstandsbedieningen in de boten laten zitten of ook meegenomen?

Ik zal mijn ogen goed openhouden,maar het zal wel richting oostblok gaan denk ik.

Het word tijd dat de grensposten weer opengaan

Groeten Eric

Link to comment
Share on other sites

Sterkte Ed, hopelijk vind je je motoren snel terug.

Link to comment
Share on other sites

Dat is klote Ed :428: .Nekschot geven aan die gasten :boxing:

Ze moeten toch wel even bezig zijn geweest,omdat er motoren bij zitten die vastgebout zitten.

Hebben ze de afstandsbedieningen in de boten laten zitten of ook meegenomen?

Ik zal mijn ogen goed openhouden,maar het zal wel richting oostblok gaan denk ik.

Het word tijd dat de grensposten weer opengaan

Groeten Eric

De afstand bedieningen zitten er nog in, kabels doorgeknipt.

Ik kom er net achter dat er ook nog een honda 40 weg is.

Link to comment
Share on other sites

dat is klote Ed , sterkte in ieder geval ...

je heb natuurlijk nergens foto's van die mannen uit camera opnames ...bovendien is het zo dat als je naar een groot bureau gaat ze toch verplicht zijn je aangifte op te nemen ...[ zondag pas tijd?] moet niet gekker worden .. kleine tip ... bel even naar campings in de buurt je hebt een beschrijving van de auto en een kenteken toch .....een kleine kans maar je weet nooit ..

suc6 :smiley_goodbye:

Link to comment
Share on other sites

Dat is mooi lullig, mochten ze gepakt worden moeten we net als vroeger de hand maar afhakken.

Link to comment
Share on other sites

Beste Ed, als kleine zelfstandige kook ik van woede als ik dit weer lees. het zijn allemaal nog motoren die je met twee man kan tillen dus de kans is inderdaad groot dat het die twee Polen waren. Als je zoiets meemaakt vraag je je wel even af waarmee je bezig bent. Sterkte, ik hoop dat je de motoren terugkrijgt.

Link to comment
Share on other sites

Dit gaat natuurlijk weer nergens over laten ze lekker overal met hun klauwen van afblijven!!!! :428:

Ik hoop dat ze in ieder geval terug gevonden worden 5 motoren is geen kattenpis natuurlijk en ook niet makkelijk te verstoppen in je binnenzak!

Al ben ik bang dat ze nu rond deze tijd aardig in de buurt van de poolse grens rondrijden!!

Edited by sdijk
Link to comment
Share on other sites

Mercury F40 ELPT EFI 0P236210

Link to comment
Share on other sites

Teringlijers :smiley_poke:

Echt gasten die niet van andermans spullen af kunnen blijven, in de fik ermee :smiley_poke:

Link to comment
Share on other sites

succes ed,

klote dat ze zoiets flikken bij een zelfstandige die er keihard voor moet werken. succes met de afwikkeling /klanten politie verzekering enz......

ik ben bang dat je hier niks meer van zal horen...

succes mvg johan commander500

Link to comment
Share on other sites

Vermoedelijk is het spul de grens al over. Dat is de tactiek van die klerelijers, zo snel mogelijk de grens over.

Vorig zomer is tijdens zijn vakantie ingebroken in het huis van mijn compagnon. Vermoedelijk ook polen. het stikt hier van de polen.

En ze hebben werkelijk alles meegenomen. TV's computers e.d. maar ook rvs afvalbak,gitaren, koffiezetters met bussen koffie en al,keukentrapjes, echt alles. Eigenlijk een complete inboedel.

Het gros kun je hier niets mee. Maar wel een hoop schade aan het huis en een afgebroken vakantie.

Op dit moment zijn grasmaaiers en aanhangers roof goed. 2 weken geleden is een pool aangehouden met een vrachtwagen vol .

Edited by ErikH
Link to comment
Share on other sites

:smiley_coffee: Politie waarschuwt voor diefstal van buitenboordmotoren !!

Lauwersoog-Bij de politie in Groningen zijn de afgelopen weken tien aangiften van buitenboordmotordiefstallen binnengekomen.

In alle gevallen werden de motoren in Lauwersoog gestolen. De politie surveilleert in de avond- en nachtelijke uren extra op dergelijke diefstallen. De politie stelt daarnaast een onderzoek in naar de diefstallen. De politie roept eigenaren van buitenboordmotoren op om alert te zijn op dergelijke diefstallen.

KOLLUM –In de nacht van zondag op maandag in ingebroken in een bedrijfspand aan de Kwelderweg.

Acht buitenboordmotoren en een flatscreen-tv werden weggenomen.

LAUWERSOOG- In de haven van Lauwersoog zijn onlangs twee buitenboordmotoren gestolen.

Vermoedelijk is/zijn de dader(s) met een andere boot het water op gegaan en kon daardoor de motoren worden bereikt.

De politie van Groningen heeft de zaak in onderzoek. Watersporter wordt opgeroepen goed om hun spullen te letten, momenteel zijn de buitenboordmotoren roversgoed voor criminelen.

Kan zo nog wel even doorgaan met berichten plaatsen !!

Na Denemarken moet ook Nederland strenger controleren aan de grens,dit loopt echt uit de klauwen !! :12710:

Ed,ik hoop van harte dat je de motoren nog terug gaat zien !!

Link to comment
Share on other sites

Vermoedelijk is het spul de grens al over. Dat is de tactiek van die klerelijers, zo snel mogelijk de grens over.

.

Hier vergis je je in Erik. Ik heb helaas ervaring met spul wat van mij gestolen is. Ze liggen de boot (of spullen) op een verlaten plaats en laten het daar enkele weken liggen. Vervolgens wordt het, als het spul er nog ligt, opgehaald en vervoerd. De druk (van ons b.v. en politie) is er dan af en kunnen met minder risico transporteren. Gelukkig was in mijn geval de waterpolitie alert en hebben ze onze rib terug gevonden. Vervolgens alle tijd eraan besteed om de daders te vinden. Helaas zonder resultaat.

Link to comment
Share on other sites

Hufters zijn het, ze behoren gewoon met hun klauwen van andermans spullen te blijven. :smiley_dontagree2:

Sterkte in ieder geval en misschien doet de politie wat.

Link to comment
Share on other sites

Hufters zijn het,.....

Hufters? Teringliijers ? Ka%@#ker lijers zijn het. Ik wou dat ik zo een motor aan geboden kreeg. Ging ik hem gelijk halen met wat vrienden.

Link to comment
Share on other sites

Hufters? Teringliijers ? Ka%@#ker lijers zijn het. Ik wou dat ik zo een motor aan geboden kreeg. Ging ik hem gelijk halen met wat vrienden.

:boxing::5536: :9616:

Link to comment
Share on other sites

Ik betwijfel of ze die motoren mee naar het buitenland nemen,brengen daar lang niet zoveel op als hier,let maar op marktplaats of andere verkoop site,s of ze daar niet op komen.

Link to comment
Share on other sites

Google indexeerd de boel al.. :smiley:

Google Bekijkt topic: 4 Mercury's Gestolen 09 June 2011 - 08:57 PM Geen opties beschikbaar

Link to comment
Share on other sites

Schorrie Morrie is het..hebben hoognodig wat boot kennis nodig. Te beginnen op de ouderwetse manier, bij de onderzijde van de boot..

Hopelijk worden ze nog gepakt en zie je nog wat van je hard verdiende spullen terug.. :angry2:

Link to comment
Share on other sites

Hufters? Teringliijers ? Ka%@#ker lijers zijn het. Ik wou dat ik zo een motor aan geboden kreeg. Ging ik hem gelijk halen met wat vrienden.

bel maar hoor geen probleem ...:boxing: :5536:

Link to comment
Share on other sites

Hier vergis je je in Erik. Ik heb helaas ervaring met spul wat van mij gestolen is. Ze liggen de boot (of spullen) op een verlaten plaats en laten het daar enkele weken liggen. Vervolgens wordt het, als het spul er nog ligt, opgehaald en vervoerd. De druk (van ons b.v. en politie) is er dan af en kunnen met minder risico transporteren. Gelukkig was in mijn geval de waterpolitie alert en hebben ze onze rib terug gevonden. Vervolgens alle tijd eraan besteed om de daders te vinden. Helaas zonder resultaat.

Vanaf het westen zal het wel iets anders gaan. Daar kun je wel gelijk in hebben. Hier gaat het direct de grens over. Is ook maar 10-15 km

Link to comment
Share on other sites

Vanaf het westen zal het wel iets anders gaan. Daar kun je wel gelijk in hebben. Hier gaat het direct de grens over. Is ook maar 10-15 km

:duim:

Link to comment
Share on other sites

We hebben de bus gevonden en door de politie laten controleren, zat niets meer in.......

gegevens verwijdert. :smiley:

Link to comment
Share on other sites

Daders ook gevonden?

Link to comment
Share on other sites

Wat denk jij .... :smiley: .....voor de rest mogen we niets meer zeggen......was wel een lange avond...en er was veel politie.....na enig aandringen :smiley:

Motoren zijn echter niet terug... :smiley_goodbye:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

in nieuwpoort heeft er 5 tal jaar terug ook een kleerkast van een pool lelijk huis gehouden in de haven - man tilde in z'n eentje een blok van 250PK op en legde deze netjes in z'n bestelwagen

kon ingerekend worden en heeft alles mooi opgebiecht. :duim:

of alle motoren terug gevonden zijn weet ik niet...

Link to comment
Share on other sites

feedback ron of mag je nog steeds niets zeggen???????

Link to comment
Share on other sites

geen effect gehad was geen bewijs meer te vinden.

Echter afgelopen zaterdag nacht is er op de jachthaven op precies dezelfde manier een evinrude 250 HO van 2 jaar oud weggehaald, en van horen zeggen op drimmelen ook een aantal motoren maar dat kan ik niet uit eerste hand bevestigen.

Link to comment
Share on other sites

Ze kwamen informeren of ik nog gebruikt spul had, eentje houd mij aan de praat de ander kijkt rond.

er was er een bij die erg brutaal en opdringerig was.

Ik heb aangifte gedaan eerst kon dat alleen via internet, later hebben ze omdat ik met aanvullende info over mogelijke daders de aangifte geannuleerd.

Nu kan ik pas zondag morgen aangifte doen in oosterhout, ik denk dat er tot die tijd in ieder geval niets mee wordt gedaan.

Jammer want met deze info over die polen zou men iets moeten kunnen doen.

Als ze nu die bus zien rijden liggen mijn spullen mogelijk achterin.

Er is toch een speciaal team wat zich hier mee bezig houd, lava team of zo iets?

ja schiet niet op he tegen die tijd zijn ze allang weg naar polen fijn he NL pfffff

gr Ben

Link to comment
Share on other sites

Echt droevig gesteld met de blauwpetten, voordat ze eraan beginnen ben je er zelf al helemaal flauw van, laatst weer gezien met een motorverkoper bij Peter R de Vries, verkoper wist wie de dader was/woonde, het enigste wat ze in 3 weken hadden gedaan is de verkoper afzeiken over de telefoon, ging om een motor van 10.000 euro, vinden ze het gek dat mensen het recht zelf laten spreken, stel je pakt zo'n dader, gooi hem in een meer met een oude motor om zijn middel, ratten dat het zijn.

Link to comment
Share on other sites

Echt droevig gesteld met de blauwpetten, voordat ze eraan beginnen ben je er zelf al helemaal flauw van, laatst weer gezien met een motorverkoper bij Peter R de Vries, verkoper wist wie de dader was/woonde, het enigste wat ze in 3 weken hadden gedaan is de verkoper afzeiken over de telefoon, ging om een motor van 10.000 euro, vinden ze het gek dat mensen het recht zelf laten spreken, stel je pakt zo'n dader, gooi hem in een meer met een oude motor om zijn middel, ratten dat het zijn.

zo is het!

Opknopen die gasten

Link to comment
Share on other sites

Echt droevig gesteld met de blauwpetten, voordat ze eraan beginnen ben je er zelf al helemaal flauw van, laatst weer gezien met een motorverkoper bij Peter R de Vries, verkoper wist wie de dader was/woonde, het enigste wat ze in 3 weken hadden gedaan is de verkoper afzeiken over de telefoon, ging om een motor van 10.000 euro, vinden ze het gek dat mensen het recht zelf laten spreken, stel je pakt zo'n dader, gooi hem in een meer met een oude motor om zijn middel, ratten dat het zijn.

Ik weet wel een meertje,waar het 36 meter diep is !! :smiley:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...